
Błędne koncepcje marketingowe, które szkodzą Twojemu salonowi
W trakcie swojej kariery jako specjalista od włosów lub urody, wypróbowałeś wiele różnych technik marketingowych, które najprawdopodobniej przyniosły różny stopień sukcesu. Naturalnie, starasz się powielać te, które zapewniają Ci wzrost sprzedaży, rezerwacji, klientów lub lojalności klientów. Nie oznacza to jednak, że nie jesteś otwarty na wypróbowanie nowych technik marketingowych, na które przysięgają Twoi koledzy - ale czy to oznacza, że zadziałają one w Twoim przypadku? Oto najczęstsze błędne przekonania na temat marketingu, które mogą znacząco zaszkodzić Twojemu biznesowi fryzjerskiemu lub kosmetycznemu oraz alternatywy, na które powinnaś zwrócić uwagę.
Dołączenie do lokalnej grupy kuponowej
Lokalne grupy biznesowe online od lat pomagają właścicielom salonów w pozyskiwaniu nowych klientów. Są one popularne na grupach w mediach społecznościowych i lokalnych stronach, które stawiają firmy w centrum uwagi. Zaczynasz od wpisania swojej firmy, zabiegów, lokalizacji i to wszystko. Więc, gdzie dokładnie pochodzą błędne przekonania dotyczące tej techniki marketingowej? Zazwyczaj zaczyna się, gdy dołączasz do grupy kuponowej, która ma przyciągnąć większość klientów lojalnych tylko wobec rabatów. Zaskakująco, to właśnie takie grupy mają w pewnym stopniu negatywny wpływ na całą branżę fryzjerską i kosmetyczną - ale jak to w ogóle możliwe? W miarę jak coraz więcej salonów dołącza do takich grup, ich klienci przyzwyczajają się do ogromnych zniżek, gratisów, a nawet negocjacji cenowych. Luksusowe salony fryzjerskie i kosmetyczne nie cierpią tak bardzo, ponieważ klienci wiedzą, czego mogą się spodziewać, jeśli chodzi o ceny, ale to właśnie średni personel jest najbardziej poszkodowany.
Zamiast grup kupujących...
Dołącz do lokalnych grup biznesowych, albo na mediach społecznościowych, albo na dowolnej liczbie forów, gdzie mogą być twoi potencjalni klienci. Jeśli planujesz przyciągnąć nowych klientów, którzy w końcu mogą stać się twoimi oddanymi stałymi klientami, to jest to o wiele bardziej realna opcja. Podobnie jak ich odpowiedniki kuponowe, takie węzły biznesowe są idealne do uzyskania nazwy tam, tylko bez nadmiernego dyskontowania. Ale czy promowanie ofert salonów fryzjerskich lub kosmetycznych jest naprawdę złą rzeczą? Wcale nie - choć nie powinny one stanowić centralnego punktu tego, o co chodzi w Twojej firmie. Zamiast tego skup się na prezentowaniu wysokiej jakości zabiegów, lokalizacji lub unikalnych cech wyróżniających Twój salon.
Wskazówka: nie trzymaj się tylko tego kanału marketingowego, oto inne świetne opcje do wypróbowania w 2021 roku!
Skup się TYLKO na pozyskiwaniu nowych klientów
Jest to zdecydowanie jedno z najczęstszych błędnych przekonań marketingowych, a także jedno z bardziej szkodliwych dla Twojego biznesu. Przyciąganie nowych klientów to niekończąca się walka dla wielu specjalistów z branży fryzjerskiej i kosmetycznej. Nowi klienci oznaczają więcej rezerwacji i sprzedaży, co prowadzi do większego zysku... lub tak Ci powiedziano. Prawda jest taka, że koncentrując wszystkie swoje wysiłki marketingowe na przyciąganiu klientów, możesz w rzeczywistości spowodować ich utratę, co prowadzi do tej walki. Oto co się tak naprawdę dzieje:
- Wydajesz więcej, zarabiasz mniej - jak dużą część swojego budżetu przeznaczyłeś na przyciągnięcie swoich najnowszych klientów? Ile wydali oni w Twoim salonie? Czy jesteś na granicy opłacalności? Pierwsi klienci salonu są nie tylko drodzy w pozyskaniu, ale zazwyczaj nie wydają tyle pieniędzy w salonie, co Twoi lojalni klienci, którzy stanowią znacznie mniejszy procent Twojej listy klientów.
- Utrata lojalnych klientów - chociaż lojalni klienci stanowią najprawdopodobniej niewielką część całej listy klientów, są tymi, którzy wydają najwięcej w Twoim salonie. Jednak koncentrując wszystkie swoje wysiłki na przyciąganiu nowych klientów, zaniedbujesz tych lojalnych, którzy w końcu przeskakują do innego salonu. W rezultacie tworzysz pętlę klientów, którzy mogą początkowo zakochać się w Twoich zabiegach, ale z czasem decydują się pójść gdzie indziej.
Spróbuj tego
Nowi klienci są niezbędni dla wszystkich firm fryzjerskich i kosmetycznych, jednak powinieneś skupić się również na powracających klientach. Ale co możesz zrobić, aby utrzymać i zwiększyć lojalność swoich klientów? Firmy fryzjerskie i kosmetyczne zwracają się do zaawansowanego Programu Lojalnościowego Versum - rozwiązanie to nagradza klientów za każdy zakup, recenzję i udane polecenie salonu określoną ilością punktów, które mogą być użyte jako waluta do zgarnięcia nagród z Twojej puli. Co najlepsze, możesz dowolnie zwiększać liczbę punktów. Chcesz przyciągnąć więcej klientów? Twoi lojalni klienci mogą to zrobić za Ciebie, wystarczy, że zwiększysz liczbę punktów przyznawanych za każdego poleconego. Dzięki zaawansowanemu rozwiązaniu wystarczy, że będziesz monitorować swoje liczby i dostosowywać kampanie, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba.
Post to wszystko, czego potrzebujesz
Post na Twoich fanpage'ach w mediach społecznościowych może zapełnić puste miejsca na spotkania i zwiększyć sprzedaż w ciągu kilku godzin od publikacji - to znaczy, jeśli spełnisz jeden kluczowy warunek. Widzisz, aby to zadziałało, musisz mieć znaczną liczbę zwolenników, z których wszyscy muszą mieć włączone powiadomienia z Twojej strony. Ok, więc dwa wymagania. Po pierwsze, kiedy publikujesz treści, tylko osoby, które polubiły Twoją stronę lub ją odwiedziły będą mogły ją zobaczyć, więc publikowanie postów w celu przyciągnięcia nowych klientów jest bezowocnym przedsięwzięciem. Po drugie, nawet jeśli twoi klienci mogą polubić twoją stronę, szanse są bardziej niż prawdopodobne, że śledzą dziesiątki innych stron, z których wszystkie udostępniają posty, jak również, a tym samym szybko wypełnić swoje kanały klientów. W rezultacie otrzymujesz tylko garstkę wyświetleń.
Post last - najpierw skup się na...
Budowaniu swojej grupy followersów. Twoje dwie największe możliwości w tym zakresie to prowadzenie reklam za polubienia strony w mediach społecznościowych, a także udostępnianie linków do swoich stron. Pierwsza opcja jest dość oczywista - reklamy te zachęcają użytkowników mediów społecznościowych do polubienia Twojej strony (rozważ wspomnienie w swojej reklamie, że włączają one również powiadomienia z Twojej strony). Udostępnianie linków z drugiej strony jest nieco bardziej zróżnicowane. Możesz zdecydować się na wyświetlanie plakatów w oknach swojego salonu z linkami do swoich stron w mediach społecznościowych, lub jeszcze lepiej, zachęcić klienta w fotelu do śledzenia swoich kont. Wspomnij, że regularnie publikujesz treści, a nawet udostępniasz oferty na swoim kanale. To od razu przyciągnie ich uwagę!
Nie kieruj marketingu do klientów, którzy opuścili Twoją firmę
Jest to mniej błędne przekonanie marketingowe, a bardziej grzech. Zaczyna się od nieco regularnego klienta, który decyduje się na wyprawę na skraj Ziemi i nigdy więcej nie jest widziany ani słyszany. Chwytasz swój czerwony marker i wykreślasz jego nazwisko z kalendarza - idzie następny, prawda? Cóż, nie, nie do końca. Stali klienci nie wybuchają spontanicznie - mają tendencję do odchodzenia od firm z wielu powodów. Ale czy to oznacza, że powinieneś ich skreślić? Oto, co mogło doprowadzić do ich nieobecności:
- Nie trafiłeś w ich gusta - coś odrzuciło Twoich klientów od Twojego salonu. Być może podobały im się Twoje zabiegi, ale nie czuli silnej więzi z Tobą lub Twoim zespołem i zdecydowali się pójść gdzie indziej.
- Twoje ceny - początkowo klienci nie mieli nic przeciwko płaceniu więcej za wysokiej jakości zabiegi i produkty, ale niestety ta relacja nie trwała długo.
- Ty lub Twoi pracownicy - jeśli Ty lub Twoi pracownicy mieliście zatarg z klientem, prawdopodobnie nie wróci on do Twojej firmy, zwłaszcza jeśli nie podjęliście kroków, aby go szczerze przeprosić.
- Swoboda - niektórzy klienci po prostu przeskakują z salonu do salonu. Lubią odwiedzać nowe salony od czasu do czasu i preferują ten nomadyczny styl życia.
Błędnym przekonaniem jest to, że dobrze jest pozwolić tym klientom odejść - i jest to błąd, który prawie każdy specjalista w salonie fryzjerskim lub kosmetycznym popełnił przynajmniej raz w swojej karierze. Ale z odrobiną zachęty i szczerości, masz duże szanse, aby przyciągnąć takich klientów z powrotem do swojego biznesu. Aby Ci w tym pomóc, Versum posiada doskonałe rozwiązanie - funkcję Marketing Automation. To zaawansowane, ale łatwe w użyciu narzędzie pozwala Ci na wysyłanie automatycznych wiadomości do konkretnych klientów, w oparciu o ich status w Twoim salonie. Nie tylko wysyła serię wiadomości (SMS lub email) do klientów, którzy są u Ciebie po raz pierwszy i drugi, ale także do tych, którzy nie byli u Ciebie od dłuższego czasu, zachęcając ich do ponownej rezerwacji.
Tylko dlatego, że Twoi koledzy z branży fryzjerskiej i kosmetycznej przysięgają na konkretną technikę marketingową, nie musi to oznaczać, że będzie ona działać dla Ciebie - w rzeczywistości niektóre z nich mogą być wręcz szkodliwe dla Twojego salonu. Ale z wypróbowaną strategią marketingową i niezawodnym systemem dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, jesteś gotowy na marketing jak nigdy dotąd. Twoje darmowe konto Versum jest przygotowane, aby pomóc Ci osiągnąć Twoje cele marketingowe - zarejestruj się już dziś i zacznij rozwijać swój biznes!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 2 Średnia: 5/5]Spis treści.
- Dołączenie do lokalnej grupy kuponiarskiej
- Zamiast grup kuponowych...
- Skup się TYLKO na pozyskiwaniu nowych klientów
- Spróbuj tego
- Post to wszystko, czego potrzebujesz
- Post ostatni - pierwszy, skup się na...
- Nie kieruj marketingu do klientów, którzy opuścili Twój biznes