
Oferty salonów, od których po prostu trzeba zacząć rok!
Wiemy, że kusi Cię, aby podzielić się tą promocją "kup jeden, a dostaniesz trzy gratis", ofertą specjalną salonu fryzj erskiego -40% i klasyczną torbą z prezentami dla potencjalnych klientów, którzy po prostu przechodzą obok Twojego sklepu i nawiązują z Tobą kontakt wzrokowy. Ale dla dobra swojej reputacji, błagamy, aby nie iść tą drogą, jak takie oferty mogą zakończyć katastrofalnie dla włosów lub biznesu piękności. Oczywiście, masz oczy nastawione na zdobywanie nowych klientów, osiąganie bardzo potrzebnych zysków i oczywiście wychodzenie z cienia roku 2020 - ale jakim kosztem? Aby pomóc Ci osiągnąć cele na ten rok, zebraliśmy najbardziej efektywne oferty dla biznesu fryzjerskiego i kosmetycznego, a wszystko zaczyna się od właściwego planowania.
Kto, co i dlaczego?
Do kogo zamierzasz skierować swoją ofertę? Co planujesz zaoferować? Dlaczego w ogóle rozważasz pomysły na promocję salonu? Większość właścicieli firm z branży fryzjerskiej i kosmetycznej skupia większość swojej uwagi na aspekcie "dlaczego" - " chcę mieć więcej klientów", "muszę wypełnić luki w umawianiu wizyt" i "muszę zarabiać więcej pieniędzy". Kiedy przychodzi do aspektu "co", specjaliści często wybierają najlepiej sprzedający się produkt lub zabieg, a w niektórych przypadkach przedmioty, które nie trafiają w dziesiątkę. Niestety, aspekt "kto" jest zazwyczaj ignorowany. Po tym wszystkim, fryzjerzy, fryzjerzy i fryzjerzy przede wszystkim celują w ludzi z włosami, technicy paznokci celują w ludzi z paznokciami, itp. Nie ma nic do tego, prawda? Błąd - i oto dlaczego!
Jak płatki śniegu, nie ma dwóch takich samych!
Klienci mogą być podzieleni na grupy ze względu na wiek, zainteresowania, płeć i potrzeby - promowanie oferty przeznaczonej dla jednej konkretnej grupy klientów dla wszystkich na Twojej liście jest kiepskim sposobem na przyciągnięcie uwagi grupy docelowej. Istnieje prawdopodobieństwo, że Twoi klienci płci męskiej, którzy zamawiają pedicure wygładzający skórę i zabiegi z użyciem pilnika, nie będą zadowoleni z regularnego bombardowania ich ofertami z jednorożcem i piękną księżniczką na paznokciach. Nie mogliśmy też pominąć klasycznej oferty przycinania brody i wąsów przeznaczonej dla mężczyzn, która w jakiś sposób trafia do Twoich klientek, które po jej otrzymaniu ostrożnie pocierają twarz w poszukiwaniu zbłąkanych włosków.
A co się dzieje, gdy klient, do którego nie chciałeś dotrzeć, dostaje regularnie oferty, które go nie interesują? Twoje wiadomości są teraz oficjalnymi rezydentami ich skrzynki spamowej, a oni po prostu przestają śledzić Cię na mediach społecznościowych. Brzmi jak Twój przypadek? Możemy od razu stwierdzić, że nie używasz Versum, profesjonalnego oprogramowania dla biznesu fryzjerskiego i kosmetycznego! Gdyby tak było, skorzystałbyś z opcji kryteriów wyszukiwania klientów, która pozwala Ci dotrzeć do konkretnej grupy klientów, w oparciu o wiek, płeć, ulubione zabiegi, produkty, pieniądze wydane w Twoim biznesie, itp. Następnie wystarczy wybrać typ wiadomości (SMS lub email), stworzyć ofertę i wysłać.
Co oferujesz?!
Zanim zaczniesz wymyślać pomysły na zniżki w salonie, zadaj sobie pytanie: "Czy się dewaluuję?". Nie spędziłeś niezliczonych godzin i pieniędzy na kursach fryzjerskich i kosmetycznych, aby po prostu rozdać to wszystko! Rozdawanie zbyt dużych kwot jest częstym błędem popełnianym przez wielu profesjonalistów z branży fryzjerskiej i kosmetycznej. Oczywiście, przyciąga to klientów, ale niewłaściwego rodzaju - pamiętasz nasz artykuł o łowcach okazji we fryzjerstwie i urodzie? Chcesz mieć klientów, którzy będą lojalni wobec Twojej firmy, a nie wobec Twoich ofert. Trzymaj swoje oferty w ryzach! Oto kilka promocji w salonie, które się sprawdzają:
- Rabaty: jeśli wydajesz rabaty, upewnij się, że są one mniej więcej pomiędzy 10% a 20%. Pamiętaj, że powinieneś osiągnąć dobry zysk powyżej progu rentowności. Zaleca się również, aby dać oferty jako sposób, aby podziękować klientom za zrobienie czegoś, jak bycie lojalnym wobec firmy, odnosząc się do przyjaciół i rodziny, itp.
- Vouchery: dobrze przeczytałeś. Sprzedawaj bony o obniżonej wartości lub bony na pakiety. Mimo, że dyskontowanie ich wydaje się być przeciwskuteczne, to w rzeczywistości jest bardzo korzystne dla Twojego biznesu. Jeśli aktywowałeś w Versum funkcję voucherów i pakietów usług, zauważysz, że możesz umieścić w nich datę ważności. Pro tip: daj voucherowi datę ważności na koniec sezonu, aby zapełnić książkę wizyt!
- Wakacje i sezonowe promocje: święta i sezony są idealnym czasem dla Ciebie, aby stać się kreatywnym! Podaruj klientom kawę z zieloną bitą śmietaną na dzień Świętego Patryka, zrób konkurs na polowanie na jajka wielkanocne na swoich postach w mediach społecznościowych, stwórz torby z letnimi gadżetami dla klientów, którzy wydadzą co najmniej 150 funtów w Twojej firmie - lista jest długa. Jest to idealne rozwiązanie, aby zaangażować swoich odbiorców i dać im coś świeżego.
Są to świetne noworoczne promocje w salonie , które sprawdzają się również jako część Twoich styczniowych i lutowych pomysłów marketingowych. To właśnie podczas wolniejszych sezonów, że należy skupić się na ich realizacji, jednak należy zaplanować wcześniej. Czasami jesteś po prostu zbyt zajęty, aby wymyślić kreatywną ofertę od razu. Aby uzyskać szybką poradę, zrób ankietę na swoich stronach w mediach społecznościowych, pytając swoich oddanych zwolenników, jakie oferty chcieliby zobaczyć! Możesz też przejrzeć raporty Versum i zobaczyć, co się dobrze sprzedaje. Pro tip: zniżki działają najlepiej z popularnymi pozycjami w menu, podczas gdy mniej popularne pozycje sprzedają się lepiej w pakietach.
Jaka jest Twoja motywacja?
Więcej klientów, większy zysk, mniej przerw w wizytach - czy udało nam się je wszystkie osiągnąć? To najczęstsze cele, jakie stawiają sobie specjaliści z branży fryzjerskiej i kosmetycznej. Oczywiście, są one osiągalne poprzez różne systemy ofertowe, jednak każdy cel wymaga innej szkoły myślenia. Oferta, która przyniosła Ci znaczny wzrost zysku, niekoniecznie pomoże przyciągnąć klientów, itd.
- Więcej klientów: po pierwsze, poznaj swoją lokalną demografię klientów - kim są klienci w Twojej okolicy? Stwórz pomysły na promocję salonu (np. 10% zniżki na zabieg często rezerwowany przez tę grupę demograficzną) i podziel się nimi w mediach społecznościowych i lokalnych reklamach. Dodatkowo, zachęć swoich lojalnych klientów do promowania tej oferty wśród swoich przyjaciół i rodziny dzięki Programowi Lojalnościowemu Versum.
- Większy zysk: tutaj masz kilka opcji - rabatuj najbardziej popularne zabiegi i produkty dla swoich lojalnych klientów, ale tylko przez ograniczony czas. To nie tylko ugruntuje ich lojalność, ale także zwiększy sprzedaż. Dodatkowo, możesz wprowadzić bonusy, takie jak bon o wartości 15 funtów przy zakupie pełnej głowy pasemek, depilacji woskiem lub zestawu do brwi PMU.
- Mniej przerw w umawianiu się na wizyty: sezon wakacyjny? Odwołane wizyty w ostatniej chwili? Zapełnij te luki dzięki dodatkowemu bonusowi. Klienci, którzy szybko to zrobią, otrzymają gratisowy prezent (w postaci markowego przedmiotu, pysznej kawy lub domowego przysmaku). Jeśli korzystasz z Versum, możesz szybko poinformować o dostępnych slotach za pomocą funkcji newslettera SMS/email. Zachęcaj również do powtarzających się wizyt - klienci, którzy zarezerwują serię wizyt, z pewnością będą często odwiedzać Twój salon, więc rozważ udzielenie 10% zniżki przy każdej wizycie.
- Lepsza lojalność: najlepsze i najczęściej pomijane rozwiązanie zostawiliśmy na koniec! Lojalni klienci pomogą Ci przyciągnąć nowych klientów do Twojej firmy, zwiększyć zyski i zapełnić puste miejsca! Aby zwiększyć lojalność swoich najbliższych i najdroższych klientów, skup się na nagradzaniu ich za dobre uczynki. Za każdy zakup, polecenie i recenzję, którą zostawią na temat Twojej firmy, przyznaj im określoną liczbę punktów, która przybliży ich do odebrania upragnionej nagrody.
Podsumowując - oferty i pomysły na kupony do salonów są świetne dla Twojego biznesu, ale tylko wtedy, gdy korzystasz z nich mądrze! Rozdawanie zbyt wiele tylko przyciąga łowców okazji, którzy są lojalni tylko do zniżek, co oczywiście szkodzi Twojej firmie. Twoje oferty powinny działać równomiernie w obie strony, co oznacza, że klienci opuszczają Twój salon z uśmiechem na twarzy, a Ty dzięki ich wsparciu nadal utrzymujesz się na powierzchni. Z odpowiednim planowaniem i celem w głowie, to z pewnością będzie Twój rok. A z Versum, oprogramowaniem dla salonów, po Twojej stronie, nic nie stanie Ci na przeszkodzie! Twoje darmowe konto jest tylko o kliknięcie od Ciebie - zarejestruj się już dziś i zacznij planować jutro. Bez ukrytych opłat, bez karty kredytowej - darmowe wsparcie przez cały czas.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 3 Średnia: 5/5]Spis treści
- Kto, co i dlaczego?
- Jak płatki śniegu, nie ma dwóch takich samych!
- Co oferujesz?!
- Jaka jest Twoja motywacja?