Rodzaje pacjentów w placówkach medycznych
- Strona główna
- Blog AgendaPro Health
- Rodzaje pacjentów w placówkach medycznych
Pacjenci są siłą napędową Twojej kliniki lub centrum medycznego, a duża część procesu pozyskiwania nowych pacjentów polega na kierowaniu działań marketingowych do właściwej grupy odbiorców. Wiele centrów medycznych popełnia błąd, kierując swoje działania sprzedażowe i marketingowe do ogólnej grupy odbiorców, ale Twoja klinika nie jest dla wszystkich, musisz się skupić.
Aby przyciągnąć nowych pacjentów i utrzymać lojalność tych, których już masz, ważne jest, abyś znał potrzeby i oczekiwania swojego klienta.
Jak poznać swoją grupę docelową?
Aby przyciągnąć więcej pacjentów, musisz znać specyficzne dane demograficzne regionu, w którym znajduje się Twoja klinika. Spójrz na swoje istniejące rekordy pacjentów, aby określić, kto jest twoim docelowym odbiorcą. Szczegóły takie jak średnia wieku, płeć, lokalizacja i zawód będą miały wpływ na Twoje konkretne strategie i kanały marketingowe. Czy używasz CRM do śledzenia sieci pacjentów i dostawców?
Oprócz tego dobrze jest też zbadać region i trendy wokół specjalizacji medycznych oferowanych w danym ośrodku zdrowia. Jeśli w okolicy jest więcej osób starszych, to mądrym posunięciem może być zainwestowanie w otwarcie domu opieki. Jeśli w dzielnicy przeważają młode rodziny z dziećmi, można zatrudnić jeszcze kilku pediatrów.
Analiza tego typu danych pomoże Ci poznać Twoją grupę docelową i zorganizować najlepszą kampanię marketingową, która przyniesie efekty.
Aby lepiej poznać swoją grupę docelową, dobrze jest pogrupować ją w klasyfikację, dzięki czemu można ustalić system podejścia do każdego z typów pacjentów.
Rodzaje pacjentów i sposoby ich leczenia
Zanim przejdziemy do klasyfikacji, należy zaznaczyć, że bardzo trudno jest ustalić typy pacjentów bez popadania w błąd, gdyż każdy człowiek z definicji jest jednostką niepowtarzalną, jednak grupując ich w profile możemy zapewnić im leczenie, na które każdy z nich zasługuje i potrzebuje.
Musisz również zrozumieć, że ludzie zmieniają się w czasie i ze względu na okoliczności, więc ta klasyfikacja nie jest sztywna, musisz rozważyć możliwość migracji pacjenta z jednego typu do drugiego.
Teraz przechodzimy do klasyfikacji pacjentów w związku z ich leczeniem u Ciebie lub u osoby odpowiedzialnej za pacjenta, gdy ten po raz pierwszy trafia do Twojej kliniki.
Ideał.
Nie ma to jak pacjent, który naprawdę słucha tego, co mówisz i ufa, że będziesz go leczyć. To osoba, która łatwo, bez wahania akceptuje budżet i możesz spodziewać się, że będzie regularnie widywana w Twojej klinice. Kto nie chciałby mieć takiego pacjenta?
Badacz.
Najlepsze w tym pacjencie jest to, że jak już jest wygodny, to jest konsekwentny. Zwykle jednak potrzeba kilku miesięcy i kilku konsultacji, aby doprowadzić je do miejsca działania. Są niesamowicie mili, ale bardzo ostrożni we wszystkim, co robią. Możesz oczekiwać, że będą chcieli zrobić badania przed zapłaceniem za cokolwiek, nawet coś tak prostego jak zakup chusteczek do wytarcia nosa. Musisz wykazać się doskonałością i znajomością terenu, aby ten typ pacjenta zaufał Ci i zgodził się na leczenie w Twojej klinice.
Wiedzący wszystko.
To pacjent, który zwykle przychodzi ze swadą, zadając milion pytań. Wymienia wszystkie kliniki lub lekarzy, których odwiedził, następnie pyta o jakość sprzętu, którego używasz, materiałów i produktów, które stosujesz w swoich zabiegach. Generalnie nie wie tak dużo jak mogłoby się wydawać, jest to podobne do poprzedniego pacjenta w tym, że będziesz musiał wykazać się przed nim swoją wiedzą. Jeśli po tym, jak dowiedział się o twojej ekspertyzie, upiera się przy wątpliwościach, powiedz mu, że musi pozwolić ci wykonywać swoją pracę w atmosferze zaufania. Jest to pacjent, z którym bardzo kusząco będzie można odpuścić.
Szuka okazji.
Ten typ pacjenta będzie starał się uzyskać jak najwięcej darmowych dodatków lub dodatkowych zabiegów. Często podadzą ceny z innych klinik i poinformują Cię o ofertach w innych miejscach. W takich przypadkach ważne jest, aby przedstawić Państwu historie sukcesu i prawdziwe referencje pacjentów, które ręczą za satysfakcję, jaką można uzyskać po leczeniu. Wymień zalety i korzyści, a nie tyle cenę.
Niecierpliwi.
Zawsze patrzą na zegar i zawsze się spieszą. Najważniejsze, co należy zrobić z tym pacjentem, to dać mu do zrozumienia, że szanujesz jego czas, że będziesz go leczyć jak najszybciej i że pokażesz się jako osoba spokojna.
Agresywny pacjent.
Jest to pacjent niegrzeczny, który bardzo podnosi głos, lubi się kłócić, prawdopodobnie miał złe doświadczenia w innej klinice i przenosi swoją złość na Ciebie lub Twój biznes, nie bierz tego do siebie, a wręcz przeciwnie traktuj tego typu pacjenta z dużą życzliwością, używaj spokojnego tonu głosu, ale bądź stanowczy, zadawaj mu pytania i staraj się, aby czuł się wysłuchany, aby jego agresywność trochę zmalała. Określ wyraźnie, na jakie rzeczy nie pozwolisz ze strony żadnego pacjenta, np. krzyki czy wyzwiska, a jeśli pacjent odmówi respektowania tego, natychmiast go wypuść.
Ten, który ma trudności z podjęciem decyzji.
Jest niezdecydowany, zwłaszcza jeśli procedura, którą ma wykonać, wiąże się z ryzykiem. Często jest nieśmiały i niepewny siebie. Kiedy będziesz próbował zamknąć sprzedaż, on odpowie unikami. To trudny pacjent, z którym trzeba się zmierzyć i trzeba będzie spędzić z nim dużo czasu. Zadawaj mu pytania, aby dokładnie poznać jego potrzeby czy problemy, a jednocześnie odpowiadaj na wszystkie jego pytania i wątpliwości, musisz sprawić, aby utożsamiał się z Tobą, aby Ci zaufał. Nie przedstawiaj mu zbyt wielu alternatyw, bo to będzie dla niego problem. Sposobem na zamknięcie sprzedaży jest wyjaśnienie negatywnych konsekwencji opóźniania leczenia.
Kluczem do sukcesu kliniki jest pozostawanie w kontakcie z pacjentami, rozwijanie głębokiego zrozumienia ich specyficznych potrzeb i utrzymywanie precyzyjnego podejścia do ich obsługi.