
Skuteczny marketing tekstowy dla Twojego salonu
Potężne możliwości marketingu tekstowego opierają się na jego wysokiej skuteczności. Dzieje się tak za sprawą popularności telefonów komórkowych i przywiązania do nich ich właścicieli. Nasze telefony są zawsze pod ręką, a my automatycznie sięgamy po nie, gdy usłyszymy dźwięk powiadomienia.
SMS nie ląduje w folderze ze spamem czy pomiędzy innymi wiadomościami, ale od razu w skrzynce odbiorczej. Prawie 100% wszystkich otrzymanych wiadomości tekstowych jest odczytywanych, to nasza druga natura.
Salony fryzjerskie znajdują się w tej korzystnej sytuacji, mogąc nawiązać osobisty kontakt z klientami i zbudować z nimi bliskie relacje. Osoby, które zostawiają w salonach swoje numery telefonów, skorzystały z usługi i planują wrócić na kolejną wizytę.
Oznacza to, że są zaznajomione z salonem, a stały kontakt z nimi będzie przychodził naturalnie. Dla salonów jest to doskonała okazja, aby stworzyć bliskie więzi z klientami i zachęcić ich do zaplanowania kolejnych wizyt.
Wskazówka: Przed kontynuacją czytania, zalecamy aktywację darmowego konta lub zalogowanie się, aby lepiej zrozumieć artykuł.
Aktywuj swoje konto
Zalety wiadomości tekstowych i kiedy je wysyłać
Przypominanie o umówionych spotkaniach
Jednym z głównych powodów, dla których warto kontaktować się z klientami za pomocą wiadomości tekstowych, jest przypomnienie im o umówionym spotkaniu (spotkaniach). Twoi przeciążeni klienci mają tendencję do tracenia z oczu rzeczy, w tym terminów, które mogą mieć zaplanowane. Powszechnie dzielona forma niezadowolenia dla pracowników salonu, jak wszyscy wiemy.
Twój salon następnie wysyła wiadomość do klienta, przypominając im o ich powołaniu, że po otrzymaniu, jest traktowany jako gest dobrej woli z salonu. Przypomnienia o umówionych spotkaniach za pośrednictwem tekstu przynoszą korzyści salonowi, zmniejszając liczbę nieobecności, zwiększając przychody i zapewniając zadowolenie klientów.
Budowanie trwałych relacji
Salony fryzjerskie i kosmetyczne są doskonałym miejscem dla klientów do tworzenia trwałych relacji. Czy nie cieszysz się, że znasz swoje preferencje dotyczące usług i że Twój stylista pamięta poprzednie zabiegi, które wykonał?
W budowaniu trwałych relacji ważne jest również wykorzystywanie tekstów. Wysyłanie ciepłych wiadomości "dziękuję" po wizytach (szczególnie do nowych klientów), życzenia urodzinowe i/lub świąteczne to małe, ale znaczące kroki, które dają klientowi pewność, że nie jest kolejnym anonimowym klientem.
Kampanie promocyjne
Prawdziwą siłę marketingu tekstowego można dostrzec w kampaniach promocyjnych. Szybka wiadomość skierowana bezpośrednio do konkretnej osoby pozwala na natychmiastową reakcję i osobisty sposób reklamowania ofert. A kto nie lubi otrzymywać atrakcyjnych ofert? Zwłaszcza takich, które trafiają bezpośrednio do rąk?
Salony fryzjerskie i kosmetyczne mogą wykorzystywać SMS marketing do informowania o usługach odpowiednich dla danej pory roku, oferowania najnowszego trendu we fryzjerstwie, dobrze dopasowanego rabatu czy bonu upominkowego. Wiadomości z kampanii promocyjnych mogą być również wykorzystywane w okresach mniejszego natężenia ruchu w Twoim salonie.
Możesz w prosty sposób stymulować przepływ klientów, promując oferty specjalne - gdy spodziewany jest okres spowolnienia lub mniejsza ilość umówionych wizyt.
Automatyzacja marketingu
W branży beauty, Marketing Automation oznacza usprawnienie i automatyzację komunikacji z klientami. I jest to o wiele mniej skomplikowane niż się wydaje. Na podstawie zachowania klienta, możemy uruchomić konkretną kampanię z odpowiednimi komunikatami i zoptymalizować cały proces dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu.
Przykładem może być tekst "Dziękuję", wysyłany do każdego nowego klienta po pierwszej wizycie. Do klientów korzystających z usług cyklicznych mogą być wysyłane automatyczne wiadomości - polegające na delikatnym przypomnieniu o koniecznej kolejnej wizycie. Marketing Automation odkryje klientów, którzy nie odwiedzali salonu przez dłuższy czas.
Klienci ci otrzymają motywującą wiadomość, która zachęci ich do umówienia się na kolejną usługę. Kolejną funkcją, która sprawia, że Marketing Automation jest potężnym atutem, jest możliwość analizowania historii wizyt klientów i wysyłania dopasowanych wiadomości w odpowiednim czasie.
Daje to szansę na odzyskanie klientów i zbudowanie silnych więzi z nowymi osobami. Narzędzie Marketing Automation można znaleźć w Versum.
O czym warto pamiętać?
Pojedynczy SMS może zawierać do 160 znaków, ale tak ograniczona ilość to często za mało, aby przekazać to, co chcesz przekazać. Kilka dodatkowych słów może sprawić, że wiadomość będzie bardziej atrakcyjna, ale nie przesadzaj! Upewnij się, że Twoje wiadomości trafiają w sedno. Przede wszystkim skup się na treści tekstu - powinna ona zawierać istotne informacje, przydatne dla odbiorcy.
Mogą zdarzyć się sytuacje, w których odbiorca potraktuje tekst jako spam i poprosi o wykluczenie z grupy odbiorców. Zwracaj uwagę na to, kiedy wysyłany jest tekst, a także na częstotliwość wysyłania wiadomości. Pamiętaj, że ta sama wiadomość nie powinna być wysyłana do wszystkich klientów, ponieważ potrzeby różnią się w zależności od grupy wiekowej, płci, itp.
Wykorzystaj moc oprogramowania dla salonów!
Dzięki odpowiedniemu systemowi, optymalizacja komunikacji z klientami za pomocą SMS marketingu jest wielkim impulsem dla Twojego salonu. Dzięki przechowywaniu danych klientów w jednym miejscu, wysyłanie wiadomości marketingowych z Twojego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego będzie jeszcze łatwiejsze i skuteczniejsze.
Przekonaj się, jak bardzo poprawi się komunikacja z klientami w Twoim salonie.
Wypróbuj Versum za darmo
[Ogółem: 2 Średnia: 5/5]Spis treści
- Zalety wiadomości tekstowych i kiedy je wysyłać
- Przypominanie o wizytach
- Budowanie trwałych relacji
- Kampanie promocyjne
- Automatyzacja marketingu
- Co jest ważne do zapamiętania?
- Wykorzystaj moc oprogramowania dla salonów!