
3 sposoby na edukowanie klientów na temat Twojego salonu
Klienci posiadający wiedzę są dla Ciebie jak prezent z góry. Nie tylko zaoszczędzą Ci czasu przy podejmowaniu decyzji o wyborze usługi, ale także rzadziej będą się kłócić o cenę. Znalezienie takich klientów jest trudne, jednak edukowanie obecnych jest zdecydowanie korzystne dla Twojego biznesu!
Twoi klienci mogą być zaznajomieni z Tobą i Twoją firmą na zewnątrz - wiedzą, że masz świetne usługi, przyjazny personel i salon ma dobrą atmosferę, ale niektóre rzeczy mogą ich zniechęcić, takie jak ceny lub ogólny brak wiedzy na temat usługi lub jej korzyści.
Powodem, dla którego klienci mogą uważać niektóre z Twoich usług za zbyt drogie, jest to, że mogą być przyzwyczajeni do tańszych alternatyw. W przypadku braku wiedzy na temat usługi lub produktu w salonie, klient może być zniechęcony, ponieważ ma wątpliwości i obawia się, że rezultat może mu się nie spodobać. Może czuć się skrępowany pytaniem personelu salonu i zamiast tego wrócić do domu i zastosować produkty, które zna.
Oba przypadki wynikają przede wszystkim z braku wiedzy na temat danego produktu lub usługi. Oto 3 sugestie, które możesz zastosować, aby skuteczniej edukować swoich klientów!
Załóż bloga
Założenie bloga jest doskonałym sposobem na edukowanie obecnych i potencjalnych klientów. Pisanie postów o swoim doświadczeniu jako stylista fryzur lub masażysta i jak wiele nauki wymagało to jest świetnym początkiem. W tym, jakie licencje i certyfikaty zdobyłeś powinny być również zawarte, ponieważ pokazują, że jesteś wykwalifikowany w swoim zawodzie i że wiesz, co mówisz.
Dodatkowo, artykuły na temat konkretnych zabiegów i produktów, które oferujesz, wraz z ich korzyściami i procesem aplikacji, pomogą klientom w wyborze tego właściwego dla nich. Jeśli używasz specjalnego sprzętu do niektórych usług, pamiętaj, aby również o nim napisać. Dobrze jest, aby klienci wiedzieli, ile inwestujesz w swoją firmę, aby utrzymać wysoki standard usług.
Dzięki takim wpisom zyskujesz wiarygodność wśród klientów i informujesz ich, że mogą oczekiwać usług i produktów najwyższej jakości. Nie zapominaj o włączeniu społecznym - pytaj klientów o to, co chcieliby wiedzieć i jakie tematy chciałyby, aby były poruszane na Twoim blogu.
Poproś klientów o rekomendacje
Twoi lojalni klienci - są zdecydowanie najskuteczniejszymi promotorami Twojej firmy i są idealni do przyciągania potencjalnych klientów do Twojego salonu fryzjerskiego lub spa.
Czy wiesz, że są oni również skutecznymi edukatorami? Zadowolona klientka, która wyjdzie z Twojego salonu z żywym ombre, olśniewającymi paznokciami, rzęsami czy precyzyjnie wykonanym microbladingiem brwi, z pewnością poleci Twoją firmę. Naturalną konsekwencją jest to, że przyjaciele i rodzina klienta będą pytać o ich nowy wygląd, a klient poleci firmę (jeśli był zadowolony z rezultatów) i wyjaśni profesjonalny standard Twojego salonu lub spa.
Zorganizuj imprezę
Świetnym sposobem na bycie bardziej integracyjnym w salonie jest organizowanie wydarzeń - pamiętaj jednak, że chcesz również edukować swoich klientów na temat swojej działalności, usług i produktów. Na swoim koncie Versum, wyślij masową wiadomość do wszystkich swoich klientów z zaproszeniem do wzięcia udziału w wydarzeniu - pamiętaj, aby wspomnieć, że będą dostępne torby z upominkami i zniżki na usługi, a także szansa na poznanie zespołu.
Jest to świetna okazja, aby nie tylko spotkać się z klientami jeden na jeden, ale także, aby dać im na żywo demonstrację różnych usług i odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące tych usług. Klienci będą mogli zobaczyć Twoje doświadczenie w czasie rzeczywistym i zdecydować się na usługę, którą chcieliby zarezerwować.
Po wydarzeniu, Twój system Versum wyśle do uczestników prośby o recenzje, prosząc ich o podzielenie się swoimi doświadczeniami. Umieszczanie opinii i zdjęć z wydarzenia na portalach społecznościowych również będzie doskonałym pomysłem.
Świadomi klienci są na wagę złota - z odpowiednim podejściem i z właściwym oprogramowaniem dla salonów, edukowanie klientów na temat Twojej działalności jest łatwe i może przynieść tylko korzyści dla Twojego biznesu.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5]Spis treści
- Stwórz bloga
- Poproś klientów o rekomendacje
- Organizuj wydarzenia