
Pomysły na marketing w sklepie fryzjerskim, aby wypromować siebie jako fryzjera
Więc skończyłeś szkołę fryzjerską! Gratulacje! Ale teraz, kiedy skończyłeś, jaki jest twój następny krok? Oto 5 wskazówek, jak stworzyć biznesplan fryzjerski i wypromować się jako fryzjer.
Niezależnie od tego, czy pracujesz w sklepie, wynajmujesz krzesło, czy jesteś właścicielem własnego zakładu fryzjerskiego, upewnij się, że Twoja przestrzeń wysyła właściwą wiadomość. To będzie duży czynnik decydujący o tym, czy klient wróci. Zadbaj o to, aby Twoje miejsce było zachęcające, aby klienci czuli się komfortowo. Ważne jest również, aby wziąć pod uwagę wygodę i obsługę. Czy oferujecie świetną obsługę w rozsądnej cenie? Czy wasze godziny pracy są porównywalne z innymi salonami fryzjerskimi w okolicy? Im więcej boksów zaznaczysz tak, tym większe prawdopodobieństwo, że Twój biznes będzie się promował!
Zapewnij wyjątkowe doświadczenie, którego Twoi klienci nie znajdą nigdzie indziej. Zaoferuj im napoje, jak świeżo zaparzoną kawę, podczas gdy oni czekają. Zapoznaj się z nimi, gdy znajdą się w Twoim fotelu. Zrób małą rozmowę. Zapytaj o ich rodzinę lub najbliższe plany na weekend. Możesz też zaoferować kilka darmowych produktów, na przykład twarzową fryzurę z fryzurą, lub darmowe próbki produktów. Celem jest, aby Twoi klienci czuli się mile widziani, doceniani i doceniani.
Nie możesz rozwijać swojej firmy, jeśli nie wiesz wystarczająco dużo o branży. Ważne jest, abyś wyprzedzała konkurencję, jeśli chodzi o gorące style i trendy w fryzjerstwie i uwodzeniu mężczyzn. Będziesz również chciał zrozumieć, w jaki sposób pory roku, wakacje, a nawet ogólna ekonomia, mogą wpłynąć na Twój biznes. Jeśli chcesz reklamować i promować swoje usługi, musisz zrozumieć naprawdę duży obraz stylu i mody męskiej. Kiedy już zrozumiesz rynek, możesz wybrać, kiedy i jak oferować zniżki i specjalne promocje. Te zniżki i promocje pomogą Ci zbudować klientelę fryzjerską.
Word of mouth jest nadal świetnym narzędziem reklamowym - i teraz nie dzieje się to tylko z osobą na osobę. To może się zdarzyć online, gdzie pojedynczy klient może podzielić się dobrymi wiadomościami o Twoim sklepie z setkami swoich zwolenników. Więc nie zapomnij poprosić swoich obecnych klientów, zwłaszcza tych, którzy zachwycają się twoimi usługami, aby skierowali do ciebie swoich przyjaciół i rodzinę - i aby podzielili się swoimi pozytywnymi doświadczeniami online. Twoi przyjaciele i rodzina również są dobrą siecią. Poproś ich o rozdanie swojej wizytówki współpracownikom, współlokatorom i ich przyjaciołom. Powiedz im, aby pochwalili się wszystkim, co oferujesz w mediach społecznościowych. Za każdym razem, gdy ktoś o Tobie usłyszy, jest to kolejna okazja, aby posadzić go w Twoim fotelu.
Word-of-mouth reklama poszedł cyfrowy! Media społecznościowe pozwalają łatwo i skutecznie promować siebie jako fryzjera. Większość klientów jest prawdopodobnie na portalach społecznościowych, ale tak samo są ich przyjaciele - i ich! Nie przegap tej wspaniałej okazji. Tworzenie profili biznesowych na stronach takich jak LinkedIn, Facebook i Instagram, a następnie zacząć dzielić się tym, co robisz i jak dobrze to robisz.
Zwiększ swój zasięg na tych kanałach mediów społecznościowych. To świetny sposób na pokazanie wspaniałej pracy, którą wykonujesz (oczywiście za zgodą Twoich klientów!). Na swojej stronie na Facebooku lub koncie Instagram, zamieszczaj wpisy przed i po zdjęciach swojej wspaniałej pracy. Ogłaszaj specjalne wydarzenia i promocje na platformach. Poproś klientów o zamieszczanie relacji z Twojej pracy. Stwórz kanał YouTube i podziel się samouczkami wideo dotyczącymi nowych technik i stylów, których się nauczyłeś. Wykorzystaj platformę do zaprezentowania swoich umiejętności w działaniu. Im więcej wypowiadasz się w mediach społecznościowych, tym więcej osób możesz osiągnąć.
Uzyskaj zgodę klientów i udostępniaj je przed i po ujęciach. Weź udział w nagraniach wideo i zdjęciach z imprez i zawodów fryzjerskich, w których uczestniczysz. Umieszczaj informacje o nowych technikach uwodzenia mężczyzn. I podziel się tym wszystkim na portalach społecznościowych. Zwracaj uwagę na użytkowników, którzy lubią i dzielą się tym, co robisz. I ponownie graj, odświeżaj, używaj ponownie tego, co robią. Pojedynczy retweet lub re-gramka zdjęć lub historii ma potencjał, by stać się wirusem. Nawet jeśli nie jesteś instynktownie sławny, to i tak możesz otworzyć swój sklep, regularnie publikując wpisy.
Te wydarzenia i konkursy, w których uczestniczysz? Nie idź bez wizytówki fryzjera. Ale nawet jeśli nie możesz dostać się do drzwi na konferencję, skorzystaj z internetu i sieci. Skontaktuj się również z blogerami i profesjonalistami z branży, aby sprawdzić, czy mogą chcieć zapoznać się z Twoimi usługami i dać Ci pozytywną recenzję na stronach mediów społecznościowych. Połącz się z przyszłymi klientami, ale także z ludźmi, którzy robią to samo, co ty. LinkedIn to świetne miejsce do nawiązywania profesjonalnych kontaktów. Dowiedz się, co robią i jak to robią. Zawsze się ucz, a zawsze będziesz się rozwijać.
Jaki jest najlepszy sposób na zmotywowanie kogoś do zrobienia czegoś? Daj im motywację. Zaoferuj zniżkę lub darmowe golenie z zakupioną fryzurą dla nowych klientów. Stwórz program lojalnościowy, który oferuje klientom darmową usługę po określonej liczbie wizyt. Istnieją cyfrowe aplikacje programu lojalnościowego, z których możesz korzystać, w tym Loopy Loyalty i Loyalzoo, które pomogą Ci śledzić zakupy i nagrody klientów. Reklamuj program obecnym i przyszłym klientom. Nagradzanie klientów za powrót to dobra reklama i dobry biznes.
Ostatecznie, jeśli chcesz zbudować swój profil jako fryzjer, musisz się tam postawić. Ale zanim będzie można promować się jako wielki fryzjer, trzeba stać się jednym. Sprawdź program fryzjerski w Salon Akademii Sukcesu. Zapewnimy Ci praktyczne szkolenia, obszerne przygotowanie do egzaminu licencyjnego oraz sztuczki i techniki, które pozwolą Ci wypromować siebie. Wypełnij formularz, aby dowiedzieć się, jak możesz zacząć swoją wymarzoną karierę.