
Przewidywanie przepływów pieniężnych w salonie
Jeśli przepływ gotówki brzmi dla Ciebie jak księgowy lingo, nie jesteś sam. Większość właścicieli salonów unika zajmowania się takimi sprawami zatrudniając księgowego, który wykona całą "brudną robotę". Jednakże, jeśli chodzi o przepływy pieniężne, nie ma się czego obawiać - w rzeczywistości powinieneś regularnie sprawdzać te liczby!
Przepływ gotówki to średnia kwota pieniędzy, która ma wpłynąć i wypłynąć z Twojego salonu, na którą składają się wszystkie przychody i wydatki. Twoim zadaniem jest zmniejszenie ilości wychodzącej gotówki i zwiększenie ilości przychodzącej, aby Twój biznes dobrze prosperował.
Nie daj się zaskoczyć!
Wyobraź sobie, że Twój salon idzie pełną parą, klienci rezerwują wizyty, a produkty lecą z półek. Wszystko idzie dobrze, a Twoja kasa nie chce pozostać zamknięta - postanawiasz więc zorganizować wydarzenie w salonie. Promujesz go za pomocą reklam w mediach społecznościowych i mnóstwo klientów przychodzi, aby wziąć w nim udział. Rozdajesz darmowe torby z prezentami, składające się z produktów salonu i zostajesz otwarty do późna, oferując zabiegi już po godzinach zamknięcia. Pod koniec miesiąca rzeczywistość pokazuje, że rachunek za prąd przewyższa dochody, jakie przyniósł Twój salon.
Jeśli zdarzyło Ci się doświadczyć znacznego spadku wpływów gotówkowych, wiesz jak bolesna może to być sytuacja. Twoje główne źródło dochodu pochodzi przede wszystkim od klientów, którzy kupują zabiegi i produkty detaliczne w salonie, podczas gdy wydatki salonu fryzjerskiego Wydatki salonu fryzjerskiego obejmują ubezpieczenia, rachunki i czynsz, pensje pracowników, Internet, sprzedaż detaliczną i produkty backbar. Upewnij się, że wszystko jest w porządku, zanim zaczniesz działać!
Monitorowanie przepływu gotówki i przewidywania na przyszłość
Aby uruchomić skuteczne kampanie marketingowe lub jakiekolwiek inne działania w salonie, musisz najpierw stworzyć plan budżetu salonu. Czy wiesz, ile chcesz wydać na reklamy sponsorowane w mediach społecznościowych, ulotki lub inne formy reklamy? Stwórz szablon budżetu salonu fryzjerskiego i umieść każde medium reklamowe w osobnych kategoriach - reklamy na Facebooku i Instagramie pod "marketingiem online", ulotki i programy polecające pod "marketingiem słowa z ust". Unikaj wkładania wszystkich jajek do jednego koszyka - przeznacz większość swojego budżetu na media, które są najbardziej skuteczne w przynoszeniu większego przepływu gotówki, a mniej rozproszony na tych mniej skutecznych.
Znajomość swoich liczb nie jest niemożliwa - z odpowiednimi narzędziami, porównaj swoje zyski z tymi z poprzednich lat i zaznacz podobieństwa. Używając systemu Versum, zauważaj wszelkie spadki w przychodach pieniężnych - jeśli pojawiają się one po świętach, jest to znak, że powinieneś przypisać swoje działania marketingowe do tego okresu. Kiedy rozpoczynasz kampanie promocyjne w niskim sezonie, upewnij się, że śledzisz ich skuteczność, używając funkcji statystyk Versum.
A co z przewidywaniem przyszłych przepływów pieniężnych? Nie musisz szukać daleko - intuicyjne funkcje Versum pozwalają na generowanie raportów spodziewanych przychodów, które są zbierane z nadchodzących spotkań w Twoim kalendarzu rezerwacji. Jeśli masz cel finansowy, który chciałbyś osiągnąć w tym miesiącu, ale przewidywany przychód pokazuje, że jesteś w niedoczasie, wdróż kampanię marketingową, aby przyciągnąć klientów do swojego biznesu!
Arkusz kalkulacyjny wydatków salonu
Stworzenie szablonu budżetu salonu jest doskonałym pomysłem na efektywne rozdysponowanie budżetu na ważne działania promujące rozwój biznesu, i powinno iść w parze z przemyślanym arkuszem kalkulacyjnym wydatków salonu. Pomoże Ci to śledzić wydatki, w tym ile wydałeś z budżetu i na co. Po pierwsze, stwórz pułap budżetu na każdy miesiąc - ponieważ niektóre są wolniejsze niż inne, możesz mieć różne limity. Zanotuj każdy wydatek w swojej firmie, w tym czynsz, rachunki za media, personel, a także zakupione materiały. Na koniec miesiąca sprawdź swój arkusz kalkulacyjny i zobacz, co pochłonęło większą część Twojego budżetu. Jeśli zauważysz znaczny odpływ gotówki w rachunku za prąd, być może rozważ inwestycję w bardziej energooszczędne urządzenia dla swojej firmy lub wprowadź ścisłe zasady oszczędzania energii w swoim salonie, aby personel mógł ich przestrzegać.
Jeśli chodzi o przepływ gotówki - znajomość numerów Twojego salonu jest niezbędna, aby mógł on dobrze prosperować! Dzięki dokładnemu wyliczeniu przychodów i wydatków, będziesz wiedział dokładnie jak rozdysponować swój budżet, aby nie wpaść w kłopoty - a z pomocą Versum, wyliczanie wpływów gotówkowych jest znacznie zoptymalizowane. Przekonaj się sam i rozpocznij darmowy test!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 4 Średnia: 5/5]Spis treści
- Nie daj się zaskoczyć!
- Monitorowanie przepływów pieniężnych i przewidywanie przyszłości
- Arkusz kalkulacyjny wydatków salonu