Zwalczaj czynniki wywołujące stres jak zawodowiec!
Wszyscy przechodzimy przez straszny poranny blues i południowe kryzysy, które są częścią codziennego życia. Stres może być jednak spowodowany wieloma czynnikami - niezadowolonymi klientami, niezmotywowanymi pracownikami i ogólnym brakiem organizacji, które mają negatywny wpływ na wyniki Twojej pracy.
Najgorsze jest to, że większość z tych czynników wywołujących stres jest nieprzewidywalna - ale z odpowiednim podejściem możesz sobie z nimi poradzić jak profesjonalista!
Niezadowoleni klienci
Radzenie sobie z niezadowolonymi klientami jest zdecydowanie jedną z najbardziej stresujących sytuacji dla każdego właściciela firmy, a ich niezadowolenie niekoniecznie musi być zakorzenione w pojedynczym problemie. Klient może mieć problem dotyczący produktu lub usługi oferowanej w salonie, ale problem może również tkwić w złej obsłudze klienta.
Upewnij się, że:
- Przeproś
- Napraw swój błąd bez ponoszenia kosztów przez klienta
- Zaoferuj produkt/usługę w zamian
- Porozmawiaj z zespołem na temat problemu.
Przeproszenie klienta powinno być najważniejszym priorytetem - nawet jeśli uważasz, że w swojej obronie mógłbyś przedstawić świetny argument. Nie zgadzając się z klientem zwiększasz prawdopodobieństwo, że wystawi on Twojej firmie złą recenzję, a lepiej jest nie otrzymać żadnej recenzji niż negatywną.
Dodatkowo, zaznacz klienta na swojej liście klientów Versum jako tego, który wymaga dodatkowej życzliwości. Kiedy następnym razem przyjdzie, Twój personel będzie wiedział, że musi poświęcić mu więcej uwagi.
Niezmotywowany personel
Twój personel odgrywa jedną z najważniejszych ról w Twoim salonie - reprezentuje Twoją firmę jako całość, a kiedy klienci odwiedzają salon i są obsługiwani przez niezmotywowany personel, salon traci swój blask. Może to wynikać z wielu czynników, takich jak długie godziny pracy, minimalne wynagrodzenie lub sprawy osobiste.
Porozmawiaj z pracownikami i:
- Zapytaj o przyczynę ich niskiej motywacji
- Przedyskutuj problemy, jakie mogą mieć z tym, jak prowadzisz salon.
- Zapytaj, czy potrzebują trochę wolnego czasu
- Ustal indywidualne stawki prowizji
Poinformowanie pracowników o tym, że dostrzegasz brak motywacji jest pierwszym krokiem w dotarciu do źródła problemu. Powinieneś również sprawdzić raporty aktywności pracowników i prześledzić, jak długo trwa ten problem. Wiele firm, chcąc zmotywować swój zespół, sięga po prowizje - im więcej produktów i usług sprzedadzą, tym większy zysk mogą osiągnąć.
Brak organizacji
Właściciele salonów są dumni z prowadzenia udanego biznesu kosmetycznego, ale kiedy pojawia się stresująca sytuacja, często winę za nią ponosi ktoś z zewnątrz. Najczęstszym i często ignorowanym czynnikiem wywołującym stres jest brak organizacji w salonie. Może to być spowodowane różnymi przyczynami, ale najczęściej wynika to z przestarzałych metod prowadzenia biznesu.
Jeśli prowadzisz i zarządzasz swoim biznesem w oparciu o papierową książkę, dziurkarkę i karty klientów, to z pewnością jesteś przepracowany. Wyobraź sobie, że spieszysz się z klientem, a przy kasie nie możesz znaleźć jego karty klienta - albo rozlałeś kawę na swój planer i nie możesz odczytać terminów. OUCH.
Zamiast tego, chwyć system, który:
- Zarządza Twoim terminarzem
- Generuje statystyki w czasie rzeczywistym
- Ma oko na aktywność personelu
- Przechowuje informacje o klientach w jednym miejscu
- Jest oparty na chmurze i dostępny na każdym urządzeniu.
Niektóre stresujące sytuacje mogą być nieprzewidywalne - ale dla dobrze przygotowanego właściciela salonu, ich łagodzenie jest kluczowe, a Versum jest oczywistym rozwiązaniem.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 5 Średnia: 5/5]Spis treści
- Nieszczęśliwi klienci
- Niezmotywowany personel
- Brak organizacji