
Co nas tu sprowadziło, nie sprowadzi nas tam
Jeśli śledziłeś ostatnio wysiłki związane z produktami Beardbrand, na pewno zauważyłeś, że przez długi okres czasu nie mieliśmy na stanie kilku produktów.
Z mojej perspektywy jest to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo; chciałem podzielić się z Wami kilkoma spostrzeżeniami na temat wewnętrznego funkcjonowania Beardbrand i tego, dokąd zmierzamy.
W Beardbrand, nigdy nie baliśmy się zmian i nigdy nie baliśmy się robić rzeczy inaczej. To właśnie ta postawa pozwoliła nam się rozwinąć, pomimo tego, że wielu moich przyjaciół i rodziny mówiło mi, że firma nigdzie nie zajdzie. Taka postawa jest zarówno przeszkodą, jak i zaletą. Pozwoliło nam to na lata, w których wprowadziliśmy na rynek ponad 50 nowych produktów, ale również powstrzymało nas przed wprowadzeniem strategicznych produktów.
W zeszłym roku stworzyliśmy wewnętrzny motyw "skupienia", który oznaczał dla zespołu skupienie się na zadaniach, które wykonujemy najlepiej i dążenie do tego, aby były one jeszcze lepsze. Z zewnątrz może nie wyglądać na to, że nasz temat był udany (problemy z brakiem towaru), ale zasadniczo poprawiliśmy sposób, w jaki prowadzimy działalność. Pomogło nam to dotrzeć do większej liczby odbiorców.
To, co doprowadziło nas tutaj, nie doprowadzi nas tam.
Sposób, w jaki opracowywaliśmy nowe produkty, produkowaliśmy produkty, zarządzaliśmy zapasami i dystrybuowaliśmy produkty, doprowadził nas do poziomu sukcesu; jednak te same procesy powstrzymywały nas przed osiągnięciem kolejnego poziomu.
Na początku 2017 r. zgłosił się do nas Target z propozycją sprzedaży naszej linii White Line. Partnerstwo z nimi dałoby nam możliwość rozwoju społeczności, usprawnienia naszych działań, a także pomogłoby Beardbrand w rozwoju nowych produktów i zasobów.
Ze względu na charakter relacji, musieliśmy zachować ciszę na temat tego postępu, co dla mnie jest do bani. Mam trochę niewyparzoną gębę i uwielbiam dzielić się rzeczami, nad którymi pracujemy. Tak więc, kiedy premiera w Target jest już oficjalnie zakończona, chciałem podzielić się naszą obecną strategią produktową.
JAK BEARDBRAND SIĘ ROZWIJA
Po pierwsze i najważniejsze, naszym celem i wizją jest NIE zadowalać się tym, co już osiągnęliśmy. Nie próbujemy zbudować małej rodzinnej firmy, która zadowala się tym, co już osiągnęła. Próbujemy uczynić świat lepszym, pomagając mężczyznom inwestować w siebie poprzez pielęgnację. Im więcej mężczyzn uda nam się dotrzeć, tym większy wpływ możemy wywrzeć.
W związku z tym chcemy pozostać niezależni, samofinansujący się i rozwijać się na zrównoważonym poziomie.
Tak więc, ograniczone zasoby + ambitny plan rozwoju oznacza, że musimy podejmować przemyślane decyzje. Mówiąc wprost, nie możemy robić wszystkiego, co chcemy, a niektóre z decyzji, które podjęliśmy, są bardzo trudne i wymagają poświęcenia.
Pierwszą z tych decyzji była współpraca z firmą Target. Obecnie są oni wyłącznym dostawcą produktów White Line. Oznacza to, że linia ta nie jest już dostępna na Beardbrand.com i nie jest dostępna do kupienia dla naszych międzynarodowych klientów.
Ale współpraca z nimi pomogła nam w wielu innych aspektach operacyjnych. Jeśli jesteś naszym wieloletnim klientem, z pewnością zauważyłeś, że mieliśmy pojemniki 4oz i 2oz dla naszego balsamu Utility Balm oraz pojemniki 8,45oz i 2oz dla naszych płynów do mycia i zmiękczania. To dlatego, że nie byliśmy wystarczająco duzi, aby zamówić opakowania o niestandardowych rozmiarach i musieliśmy użyć tego, co było dostępne.
Wielu z naszych klientów często podróżuje i potrzebuje opakowań zgodnych z przepisami TSA. Naszym pierwotnym celem zawsze było posiadanie opakowań zgodnych z przepisami TSA, ale teraz, dzięki pomocy Targetu, możemy wprowadzić je na szeroką skalę.
Mniejsze rozmiary są bardzo korzystne, ponieważ pomagają nam planować i produkować produkty bardziej efektywnie.
W przeszłości mogliśmy kupować materiały "z półki" i produkować je w krótkim czasie. Jednak wraz z rozwojem naszej firmy coraz bardziej obciążamy łańcuch dostaw, więc ten proces nie jest już wykonalny. Musimy zamawiać produkty na znacznie większą skalę, co oznacza, że zebranie wszystkiego razem zajmuje więcej czasu.
Dlatego, przechodząc z dwóch rozmiarów na jeden, przewidzieliśmy i zaplanowaliśmy, jakie będzie nasze zapotrzebowanie i ile czasu zajmie nam wyprodukowanie produktów. Nie trzeba dodawać, że nasz wzrost znacznie przekroczył nasze najbardziej ambitne prognozy wzrostu, a my wyprzedaliśmy kilka pozycji. Ekscytujące jest jednak to, że w przyszłości wyprzedaże powinny być rzadsze.
CO SPRAWIA, ŻE BEARDBRAND JEST INNY
Wiemy, że masz różne opcje, ale oto dlaczego uważamy, że Beardbrand jest najlepszą opcją.
Największą rzeczą w Beardbrand nie są produkty, ale społeczność, którą staramy się wspierać i rozwijać. Kiedy założyłem Beardbrand w 2012 roku, chciałem pomóc mężczyznom czuć się pewnie z zapuszczaniem brody, wbrew temu, co mówi społeczeństwo. Na szczęście udało nam się zrobić duży krok naprzód i obecnie jest o wiele więcej swobody dla mężczyzn, którzy mogą nosić zarost w miejscach, które wcześniej były nie do zaakceptowania.
Będziemy nadal tworzyć i udostępniać treści, które pomogą Ci inwestować w siebie - wszystko, co dotyczy pielęgnacji zarostu, włosów, ciała, samodoskonalenia oraz inspiracji i poradników dotyczących stylu. Tymi treściami dzielimy się na naszych platformach społecznościowych, YouTube i poprzez nasz blog: Urban Beardsman.
Moim zdaniem, żadna firma z branży pielęgnacyjnej (duża czy mała), nie może zbliżyć się do treści, które dostarczamy społeczności. Jest to dla nas priorytet i będziemy nadal rozwijać strategie, aby tworzyć i udostępniać więcej treści.
Oprócz bycia twórcą społeczności, Beardbrand postrzega siebie jako firmę produkującą zapachy. Nasze produkty dostępne są w 8 różnych zapachach, w cenach na każdą kieszeń. Wszystkie nasze produkty są wykonane z tych samych składników bazowych; to zapachy pomagają im się wyróżnić.
Linia Biała zawiera nasze podstawowe zapachy, podczas gdy Linia Złota wykorzystuje egzotyczne i luksusowe składniki do produkcji zapachów. Linia Srebrna w naturalny sposób plasuje się pośrodku tych dwóch linii.
Większe od nas firmy mają zazwyczaj tylko jeden lub dwa zapachy i szeroką gamę produktów, podczas gdy mniejsze firmy mają szeroką gamę zapachów, ale tylko jeden lub dwa różne produkty.
Uważamy, że zapach powinien być integralną częścią Twojej rutyny pielęgnacyjnej. Na przykład, Tree Ranger ma moc dodawania Ci energii o poranku, a Old Money pomoże Ci poczuć się jak milion dolców, gdy wieczorem wyjdziesz na miasto.
Ale nasze produkty to coś więcej niż tylko przyjemne zapachy - są one tworzone z myślą o wyjątkowo wysokiej jakości, wszechstronności i skuteczności. Wszystko, co produkujemy, zaczyna się od pomysłu i zostaje przekształcone w sprawdzony produkt. Pozostawia po sobie mnóstwo prototypów i fajnych, ale niewykonalnych pomysłów.
Nie kończy się to wraz z wprowadzeniem produktu na rynek. Słuchamy naszych klientów, przyjmujemy ich opinie i staramy się ulepszać produkty. Wierzę, że perfekcji nigdy nie da się osiągnąć, ale koncentrując się na postępie, możemy się do niej zbliżać każdego dnia. Nasze motto: KEEP ON GROWING odnosi się nie tylko do naszych klientów, ale również do tego, jak pracujemy w Beardbrand.
CO CZEKA NAS W PRZYSZŁOŚCI
Jesteśmy bardzo dumni z tego, co udało nam się zbudować, ale nie jesteśmy zadowoleni. Po prostu jest jeszcze zbyt wiele do zrobienia, ludzi do pomocy i produktów do wprowadzenia na rynek.
Zacznijmy od najprostszych rzeczy - naszych produktów. Nasze produkty nadal będą skupiać się na brodzie, włosach i ciele z domieszką markowych koszulek i czapek. Naszym celem jest rozwinięcie Złotej Linii tak, aby dorównać Srebrnej Linii. Balsamy do stylizacji, płyny do mycia brody i płyny zmiękczające do brody pojawią się wkrótce w kolorach Old Money, Temple Smoke i Four Vices. Ponadto, w Beardbrand nic nie jest święte i zawsze jesteśmy chętni, aby uczynić rzeczy lepszymi.
Będziemy dążyć do tego, aby nasze produkty były najwyższej klasy, ze składnikami, które są bezpieczne w użyciu i korzystne dla Twojego ciała na dłuższą metę.
Beardbrand to jednak coś więcej niż produkty, to społeczność ludzi, którzy chcą stać się lepszymi wersjami samych siebie i którzy chcą się rozwijać. Częścią naszej strategii na ten rok będzie dalsze inwestowanie w społeczność i dostarczanie większej ilości narzędzi, które pozwolą członkom społeczności łączyć się ze sobą i lepiej się wspierać.