
Najczęstsze czynniki wywołujące stres podczas tatuowania
Każda działalność wiąże się z pewną dozą stresu, zwłaszcza w branży usługowej. Wystarczy nieudany zabieg, nieuprzejmy klient lub problemy z kierownictwem i gotowe, jesteś zestresowany. Często stres tego typu pojawia się i znika - w końcu masz ważniejsze sprawy na głowie - ale w przypadku firm zajmujących się artystyczną obróbką ciała, a zwłaszcza studiów tatuażu, nie znika on tak po prostu. Oto najczęstsze czynniki wywołujące stres w tej branży i co możesz zrobić, aby je przezwyciężyć!
Trudni klienci
Są plagą każdego biznesu w branży usługowej, a najgorsze jest to, że występują w różnych formach. Trudni klienci w branży artystycznej to zarówno łowcy okazji i nac iągacze, jak i osoby przerywające pracę. Każdy tatuażysta ma swój unikalny styl tatuażu, z którego jest dumny, a proszenie o zniżkę lub targowanie się o lepszą cenę jest jawnym brakiem szacunku. Specjalista nie tylko tatuuje wzór klientowi, ale musi go także naszkicować i zaplanować, jak go dopasować do ciała klienta, co wymaga dobrego oka i umiejętności. Jednak nie każdy klient to szanuje. Oczywiście, utrata jednego skąpego klienta nie będzie Cię stresować, ale jeśli wielu potencjalnych klientów zostanie odrzuconych z powodu Twoich cen, możesz zacząć rozważać obniżenie cen, aby uniknąć utraty potencjalnych zysków. Cała ta sytuacja może sprawić, że będziesz się stresować swoją pracą i tym, czy nie jest ona zbyt droga.
Istnieje jednak prawdopodobieństwo, że natknąłeś się również na osoby przerywające pracę, które również mają swój udział w stresie. Nie każdy tatuażysta lubi rozmawiać ze swoimi klientami podczas pracy - niektórzy wolą pozostać skoncentrowani, podczas gdy inni nie mają problemów z tatuowaniem i rozmową. Oto koszmar każdego tatuażysty - kiedy klient rozmawia, śmieje się lub porusza (mimo że dwukrotnie prosiłeś go, aby tego nie robił), popełniasz błąd. Albo wytatuowałeś poza liniami, albo użyłeś niewłaściwego koloru tuszu w niewłaściwej części tatuażu, ale nic wielkiego, radziłeś sobie już z gorszymi. Jednak Twój klient zauważa, że coś jest nie tak i żąda, abyś podał mu lusterko, aby mógł sam się przekonać. Jeśli zdarzy się to podczas pierwszego tatuażu klienta i zauważy on Twoją pomyłkę, przygotuj się na życiowystres.
Aby uniknąć stresujących sytuacji związanych z pracą z klientami, pamiętaj, aby:
- edukować łowców okazji i targujących się
- Pytać, dlaczego uważają, że powinni otrzymać zniżkę
- Bądź asertywny wobec osób przerywających
- Przeprosić i naprawić swój błąd bez żadnych kosztów.
Potencjalni klienci, którzy szukają rabatów, zazwyczaj nie wiedzą, co składa się na tworzenie tatuażu wysokiej jakości. Poinformuj ich o swoich technikach, o tym, ile lat jesteś praktykantem oraz o jakości tuszu i narzędzi. Bądź dumny ze swojej pracy i pozwól innym poznać, co w nią wkładasz! Jeśli chodzi o osoby przerywające, bądź wobec nich asertywny. Jeśli poprosiłeś ich, aby nie przeszkadzali Ci w pracy, a oni nadal to robią, poproś ich jeszcze raz uprzejmie, aby przestali mówić lub się kręcić. Jeśli nadal będą to robić, należy przerwać pracę. Jeśli jednak popełnisz błąd podczas tatuowania klienta, rozważ naprawienie go bez ponoszenia kosztów, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji.
Niskie terminy
Nic nie powoduje większego stresu w firmach niż słabe okres y - zwłaszcza te, które się przeciągają. W tym czasie firma traci zyski i doświadcza gwałtownego spadku utrzymania klientów oraz ma trudności z przyciągnięciem nowych. Okresy słabej koniunktury nie tylko szkodzą Twojemu portfelowi, ale także odbijają się na pewności siebie, co z kolei prowadzi do stresu i braku motywacji. Postawmy sprawę jasno - prawie każda firma z branży usługowej doświadcza okresów gorszej koniunktury - nie da się ich uniknąć. Można jednak złagodzić ich skutki poprzez:
- Zapraszanie znanych artystów
- Zachęcanie klientów do promowania Twojej marki
- Bycie bardziej aktywnym społecznie
Znani artyści są znani ze swoich stylów tatuażu, a przyjęcie jednego z nich w Twoim salonie to doskonały sposób na przyciągnięcie klientów. Kiedy już artysta zgodzi się na Twoje warunki i ustalisz z nim termin pracy w Twoim studiu, rozejdź się po okolicy! Zamieść post na Facebooku, Instagramie, wyślij masową wiadomość tekstową do swoich klientów i rozważ zainwestowanie w reklamy w mediach społecznościowych, aby informować klientów. Artysta o reputacji porównywalnej do Banksy'ego z pewnością przyciągnie klientów przez drzwi Twojego studia!
Jeśli działasz w branży już od jakiegoś czasu, to prawdopodobnie po drodze zdobyłeś wielu przyjaciół i bliskich klientów - i to właśnie ci ludzie są asem w rękawie. Silna i wspierająca baza klientów to zazwyczaj wszystko, czego potrzebujesz, aby ożywić swoje studio w okresie niskiego sezonu. Klienci, którzy są blisko Twojej firmy, są bardziej skłonni do rozpowszechniania informacji o niej i dzielenia się Twoimi pracami! Aby zachęcić ich do pomocy w okresie niskiego sezonu, po prostu poproś ich o to i upewnij się, że nagrodzisz ich za polecenie przyjaciół i rodziny zniżką na następny zakup lub czymś zupełnie innym!
Jeśli chodzi o stresowanie się niskimi obrotami w studiu, nie jesteś sam. Weź udział w konwencjach tatuażu i spotkaj się z gwiazdami branży lub innymi tatuażystami, którzy mają takie same problemy. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że uzyskasz kilka dobrych wskazówek, jak usprawnić swój biznes, a nawet poznasz po drodze kilku przyjaciół.
Brak organizacji
Renomowane studio tatuażu powinno działać jak w zegarku. W ciągu zwykłego dnia pracy jesteś zazwyczaj zajęty tatuowaniem klientów, przygotowywaniem stanowiska pracy, tworzeniem treści na swoje strony w mediach społecznościowych, zarządzaniem zespołem (chyba że pracujesz solo lub wynajmujesz krzesła) i szkicowaniem pożądanych tatuaży klientów. W idealnym dniu wszystko idzie gładko, ale wystarczy, że zapomnisz zapisać się na spotkanie, skończy Ci się stalowy niebieski tusz lub nie przyjdziesz, a już masz efekt domina. Takie sytuacje wywołują długotrwały stres i mogą cię zdeprymować. Jak mówi przysłowie, lepiej zapobiegać, niż leczyć - dlatego, aby uniknąć chaosu organizacyjnego w pracowni, spróbuj:
- Zachęcanie zespołu do wspólnej pracy
- Korzystaj z narzędzi menedżerskich Versum.
Jeśli pracujesz w swoim przedsiębiorstwie z innymi tatuażystami, to znasz tę sytuację aż za dobrze. Przez większość czasu praca z zespołem podobnie myślących artystów może być spełnieniem marzeń, ale są dni, kiedy wszystko się wali. Jeśli wynajmujesz krzesła, istnieje prawdopodobieństwo, że artyści, którzy je zajmują, skupiają się wyłącznie na swojej pracy i wchodzą i wychodzą, kiedy chcą (chyba że są praktykantami lub zatrudnionymi pracownikami), co z kolei może powodować chaos w harmonogramie pracy. Zamiast tego, niech zaznaczają dni, w których mają wolne lub pracują w cyfrowym kalendarzu Versum.
Wreszcie, korzystanie z narzędzia do śledzenia zapasów w Versum może zdziałać cuda, jeśli chodzi o poprawę organizacji w Twojej pracowni. Oprócz automatycznego wysyłania przypomnień o umówionych spotkaniach, system do tatuażu śledzi również poziom produktów na zapleczu, a nawet generuje raporty sprzedaży - informując Cię na bieżąco o tym, jak radzi sobie Twój biznes, co pozwala Ci podjąć działania, zanim dojdzie do organizacyjnej katastrofy.
Stres w branży body art może być czasem nieunikniony, jednak dzięki odpowiedniemu podejściu i narzędziom można go złagodzić, a nawet całkowicie mu zapobiec. Łatwo zarządzaj i prowadź swój biznes z Versum! Zobacz, co Versum może zrobić dla Twojego studia tatuażu. Załóż konto i prowadź swój biznes z mniejszym stresem!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 4 Średnia: 3.5/5]Spis treści
- Trudni klienci
- Niskie terminy
- Brak organizacji