
3 powody, dla których powinieneś zachęcać do częstszego dokonywania powtarzających się rezerwacji w swoim salonie
Rezerwacja dokonana przez pierwszego klienta może sprawić, że każdy specjalista od włosów lub urody będzie tryskał radością - w końcu oznacza to, że o Twojej firmie zaczyna się mówić głośno. Jeśli jednak skupiasz się wyłącznie na przyciąganiu jak największej liczby nowych klientów do swojej firmy, nigdzie nie zajdziesz. Przygnębiająca prawda o nowych klientach jest taka, że są o wiele bardziej prawdopodobne, że nie pojawią się, mogą być lojalni wobec innych firm i nie są łatwe do wprowadzenia na rynek. Nie trać jednak ducha, ci klienci mogą stać się Twoimi ulubionymi klientami - wystarczy, że zarezerwują serię powtarzających się spotkań.
Co to jest cykliczna wizyta?
Dlaczego więc powinieneś skupić się na promowaniu tego typu wizyt? Dlaczego nie zaoferować po prostu członkostwa w salonie? One również mogą być długoterminowe, jednak większość członkostw ma tendencję do bycia nieskoordynowanymi i klienci mogą swobodnie rezerwować wizyty, kiedy tylko uznają to za stosowne. Jeśli chodzi o powtarzające się spotkania, wizyty są wstępnie rezerwowane na konkretne dni i godziny, co pozwala na utrzymanie dobrze zorganizowanego kalendarza. Zanim przejdziemy do korzyści płynących z rezerwacji tego typu wizyt, ważne jest, abyś dobrze zrozumiał, dlaczego klienci rezerwują powtarzające się wizyty:
- Aby utrzymać efekty zabiegu - odrastające włosy nie wyglądają najlepiej po balayage'u w kolorze popielatego blondu na poziomie 9, zwłaszcza jeśli Twoje naturalne włosy są poniżej poziomu 5. Klientki zazwyczaj umawiają się na zabiegi korygujące (np. korektę nasady włosów), aby utrzymać jednolity wygląd.
- Aby osiągnąć określony wygląd - niektóre zabiegi kosmetyczne (np. lifting twarzy) wymagają kilku sesji, aby osiągnąć pożądany, ostateczny wygląd.
- Zlojalności wobec Twojej firmy - niektórzy klienci po prostu rezerwują wizyty z wyprzedzeniem, ponieważ lubią regularne wizyty w swoim ulubionym salonie fryzjerskim lub kosmetycznym.
Rezerwowanie przez klientów serii długoterminowych wizyt sprawia, że prawdopodobieństwo nie pojawienia się jest znacznie mniejsze, może przekształcić ich w uwielbianych patronów (a nawet promotorów marki) i stwarza znacznie więcej możliwości sprzedaży. Należy jednak pamiętać, że efekty nie będą widoczne już po jednej wizycie - jest to proces, który wymaga cierpliwości, ale w dłuższej perspektywie jest bardzo opłacalny dla Twojego biznesu fryzjerskiego i kosmetycznego.
Wskazówka: Funkcja powtarzających się wizyt w Versum jest teraz aktywna - zobacz, jak łatwo jest rezerwować długoterminowe wizyty!
Mniej nieobecności
Ustawienie powtarzających się wizyt dla klientów nie eliminuje całkowicie możliwości niestawienia się na wizytę - nadal mogą się one zdarzyć, ale jest to mniej prawdopodobne. Rezerwując powtarzające się spotkania, klienci mogą mieć poczucie odpowiedzialności, że skoro zarezerwowałeś dla nich czas w swoim kalendarzu, to powinni dotrzymać obietnicy przyjścia na wizytę. Dodatkowo, możesz chcieć:
- Wspomnieć o ich statusie VIP - nie zarezerwowałbyś przypadkowej, pierwszej klientki na 30 zabiegów odświeżenia korzeni co drugi tydzień, prawda? Jeśli rozważasz dodanie świeżej twarzy do swojej listy stałych klientów, upewnij się, że dodasz ją, jeśli jest ona dwukrotnym powtarzającym się klientem i wspomnij, że rezerwujesz ją z wyprzedzeniem, ponieważ ufasz, że przyjdzie na swoją wizytę.
- Przyjmuj przedpłaty - klienci, którzy są zmuszeni zapłacić nawet niewielki procent całego kosztu zarezerwowanego zabiegu, są o wiele bardziej skłonni nie rezygnować z Twojego biznesu. Nie masz takiej opcji w swoim salonie? Wypróbuj funkcję przedpłat Versum dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych.
- Oferuj zniżki - zarezerwuj 10 sesji root touch-up i zapłać 25% mniej za każdą wizytę - czyż nie brzmi to kusząco? Uwzględnij to podczas planowania kolejnych wizyt, ponieważ klienci będą kuszeni, aby skorzystać z tej wspaniałej zniżki.
Większa lojalność klientów
Jaka jest różnica między regularnym, powtarzającym się klient em, a takim, który wpada raz w każdy pierwszy poniedziałek miesiąca, który ma nieparzystą datę i jest wyrównany z pełnią księżyca? Powtarzający się klient jest o wiele bardziej prawdopodobne, aby stać się lojalnym, regularnym klientem. Dlaczego? Z każdą wizytą masz możliwość nawiązania z nimi więzi. Poznając tych klientów, lepiej rozumiesz ich zainteresowania i życie codzienne, co stanowi świetny początek rozmowy. Czy Twój klient jest zagorzałym fanem serialu Netflix? Czy ma ulubione hobby? Czy jest otwarty na temat swojej pracy? Za każdym razem, gdy tacy klienci odwiedzają Twój salon, masz okazję poznać te informacje i wykorzystać je na swoją korzyść.
Ale pytanie o ich zainteresowania to tylko zarysowanie powierzchni. Rozmowa o serialu Netflix nie jest czymś, o czym klienci będą pisać z zachwytem - aby naprawdę wzbudzić ich lojalność, powinieneś przyjąć rolę ich "osobistej kosmetyczki/stylistki". Na Twoim fotelu klienci chcą się czuć jak supergwiazdy. Płacą Ci nie tylko za zabieg, ale również za doświadczenie. Pamiętaj, aby dzielić się z nimi rekomendacjami dotyczącymi usług, komplementować ich wygląd, porównywać zdjęcia przed i po oraz po prostu traktować ich jak osoby indywidualne. Poświęcając swój czas na poznanie każdego klienta, wzmacniasz więzi z nim, co tworzy trwałą lojalność wobec Twojej firmy.
Aby przechowywać dane klientów (wraz ze zdjęciami przed i po), specjaliści od włosów i urody korzystają z listy klientów Versum, która może być również filtrowana dla celów marketingowych. Wypróbuj to narzędzie, zakładając darmowe konto Versum! Dodatkowo, możesz pójść o krok dalej w kwestii lojalności klientów, aktywując Program Lojalnościowy - kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tej funkcji.
Łatwiejsza sprzedaż
Klient zarezerwował 10 sesji korygowania korzeni na każde trzy tygodnie. Podczas trzeciej sesji dowiedziałeś się, że utrzymanie jednolitego koloru włosów jest bardzo ważne dla klientki - w końcu bardzo się o to upomina podczas każdej wizyty. Rzecz w tym, że prędzej czy później ich popielato-blond balayage się zmyje, przez co poprawki u nasady włosów staną się bezcelowe. Powinnaś polecić im zarezerwowanie kolejnego balejażu i zakup szamponu podtrzymującego kolor, który wygodnie można znaleźć na półce tuż obok Twojego stanowiska. Te klientki chętnie skorzystają z Twojej rady, ponieważ nabrały do Ciebie zaufania. Rezerwowanie powtarzających się wizyt jest całkowicie oparte na zaufaniu - w końcu nie zarezerwowałabyś 10 sesji retuszu korzeni, nie mając zaufania do swojego usługodawcy, prawda?
Ale co zrobić, jeśli jesteś zbyt nieśmiały, aby sprzedać klientowi, gdy jest on cały zafoliowany? Nie każdy jest chętny do pchania ich pitch, zwłaszcza jeśli klient nie jest w nastroju do rozmowy. Zamiast tego, możesz sprzedać im towar, kiedy już opuszczą Twoją firmę. Pamiętasz, jak wspomnieliśmy, że lista klientów Versum może być wykorzystana do celów marketingowych? Cóż, teraz nadszedł czas, aby to zrobić! Przefiltruj swoją listę według oferowanych zabiegów - poszukaj klientów, którzy mają powtarzające się wizyty w celu uzupełnienia ubytków (lub jakiegokolwiek innego zabiegu, który chcesz) i wyślij do nich wiadomość, polecając im zakup produktu uzupełniającego do tego, który zwykle otrzymują. Teraz nadchodzi ekscytująca część - dołącz link do swojego sklepu internetowego, gdzie klienci mogą dokonać zakupu. Jeśli nie masz jeszcze sklepu internetowego, możesz aktywować swój własny za darmo, dzięki funkcji Sklepu Internetowego Versum! Dzięki tej opcji, nie musisz konfrontować swoich klientów z zakupem - po prostu przyjmij ich zamówienie i wyślij produkty! Podczas następnej sesji zapytaj o ich opinie na temat zakupu. Jeśli to było właśnie to, czego szukali, klienci ci będą bardziej skłonni do dokonania dodatkowych zakupów w oparciu o Twoje rekomendacje w przyszłości.
Powtarzające się rezerwacje są idealnym sposobem na zapewnienie długoterminowej retencji klientów, stałego źródła dochodu i poprawy wyników sprzedaży. Czy wypróbowałeś tę funkcję w Versum? Ponad 46,000 specjalistów z branży fryzjerskiej i kosmetycznej korzysta z tej najnowszej funkcji - dołącz do ich grona i czerp korzyści z używania niezawodnego systemu fryzjerskiego i kosmetycznego. Twój darmowy trial jest zaparkowany poniżej - zacznij przyjmować powtarzające się rezerwacje już teraz!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 2 Średnia: 5/5]Spis treści
- Czym są powtarzające się wizyty?
- Mniej nieobecności
- Większa lojalność klientów
- Łatwiejsza sprzedaż