
Marketing salonu fryzjerskiego - skuteczna reklama salonu
Marketing salonu fryzjerskiego jest niezwykle ważnym elementem funkcjonowania takiego biznesu. Prawidłowo realizowany pozwala na osiągnięcie wielu istotnych celów marketingowych: kreowanie wizerunku firmy, zwiększenie świadomości marki, dotarcie do nowych klientów, a także utrwalenie pozytywnych relacji z dotychczasowymi klientami. Jak dokładnie prowadzić skuteczne działania marketingowe w salonie fryzjerskim?
Wbrew pozorom nie trzeba być specjalistą, aby skutecznie prowadzić działania marketingowe w salonie fryzjerskim. Ważne jest natomiast wykorzystanie odpowiednich narzędzi - takich jak dobry system dla salonu fryzjerskiego z funkcjami marketingowymi. Warto też pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
- zapewnienie spójności,
- utrzymywać wysoką jakość i spójność przekazu, czyli wszystkich treści publikowanych publicznie,
- dążyć do bycia oryginalnym (w skrócie: brać przykład z dobrych praktyk, ale nie kopiować),
- Pozytywnie zaskakiwać swoich klientów.
Jak znaleźć odpowiednią nazwę dla salonu fryzjerskiego?
Podstawą planowania działań marketingowych dla fryzjerstwa jest stworzenie konturu marki - przyciągającego uwagę klientów na dłuższy czas. Jednym z jego podstawowych elementów jest nazwa. Wbrew powszechnej opinii, wybór nazwy dla salonu fryzjerskiego nie jest zadaniem łatwym i należy podejść do niego z dużą dozą ostrożności. Dobra nazwa (podobnie jak logo firmy) powinna budzić pozytywne skojarzenia, odzwierciedlać jakość świadczonych usług, łatwo zapadać w pamięć, być stosunkowo krótka i łatwa do wymówienia, tak aby Twoi klienci zawsze mogli polecić Twój zakład rodzinie i znajomym.
Jak powinieneś reklamować swój salon fryzjerski?
Wybór konkretnych działań marketingowych zależy w dużej mierze od wielkości i lokalizacji Twojego salonu fryzjerskiego, a także od tego, kim są Twoi docelowi klienci. Niezależnie jednak od tych wszystkich aspektów, fundamentem każdego biznesu jest odpowiednie przygotowanie, takie jak szyld nad drzwiami, ulotki czy nawet front sklepu.
Szyld i cały front sklepu będzie działał jak reklama bezpośrednia - przyciągnie przechodniów i osoby mieszkające w pobliżu salonu. Z kolei ulotki - rozdawane na zewnątrz salonu, na przykład w ruchliwych częściach miasta - ułatwią przekazanie szczegółowych informacji o Twoich usługach osobom, które jeszcze nie zetknęły się z Twoją działalnością. Dobrym pomysłem jest również reklamowanie salonu fryzjerskiego w lokalnych mediach w ramach cross-marketingu, czyli współpracy z innymi lokalnymi firmami (niekoniecznie z branży), które będą polecać Twoje usługi w zamian za polecanie ich przez Ciebie.
Skuteczny marketing salonu fryzjerskiego
Istotnym elementem skutecznej promocji są również działania e-marketingowe - czyli reklamowanie salonu fryzjerskiego w Internecie. Współcześni klienci coraz częściej szukają usług kosmetycznych w sieci, dlatego bardzo ważne jest, aby Twoja firma miała własną stronę internetową lub przynajmniej wirtualną wizytówkę oraz profile w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram).
Pamiętaj: im mniejszy dystans dzieli klienta od Twojej firmy, tym większa szansa, że faktycznie skorzysta z Twoich usług. Dlatego zadbaj o to, aby każdy internauta, który odwiedzi Twoją stronę internetową, znalazł na niej szczegółowy opis Twojego salonu fryzjerskiego, przejrzyste informacje o ofercie i cenach, a także opinie dotychczasowych klientów. Doskonałym rozwiązaniem jest również dodanie na swojej stronie internetowej lub profilu na Facebooku opcji rezerwacji online, która umożliwi Twoim klientom rezerwację wizyt przez całą dobę, bez konieczności bezpośredniego kontaktu telefonicznego z salonem.
Poza promocją salonu fryzjerskiego i pozyskiwaniem nowych klientów, kluczowe jest również utrzymywanie dobrych relacji biznesowych ze stałymi bywalcami. Obejmuje to potrzebę utrzymania doskonałej komunikacji z klientem, aby upewnić się, że nie zapomną o Twojej firmie, a także wprowadzić sposoby zachęcania ich do lojalności, takie jak program lojalnościowy. Oba te warunki z łatwością spełnisz dzięki systemowi Versum, który zawiera funkcjonalności pozwalające na prowadzenie programu lojalnościowego, wysyłanie wiadomości masowych oraz prowadzenie marketingu automatycznego (system samodzielnie wysyła SMS-y lub maile do klientów, którzy nie odwiedzili Twojego salonu przez dłuższy czas). Jest to doskonałe narzędzie, które znacznie ułatwi i usprawni prowadzenie działań marketingowych.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 7 Average: 5/5]Table of Contents
- Jak dobrać odpowiednią nazwę dla salonu fryzjerskiego?
- Jak reklamować swój salon fryzjerski?
- Skuteczny marketing salonu fryzjerskiego