
Jak najlepiej wykorzystać niski sezon
Niskie sezony są najgorsze. Dla doświadczonego właściciela salonu, który działa w branży od lat, jest to po prostu kolejna rutyna, ale dla kogoś mniej doświadczonego może to być koszmar. Rzadko zdarzają się one z dnia na dzień, jednak niskie sezony mogą być nieprzewidywalne. Być może miałeś produktywny poprzedni miesiąc i wszystko szło dobrze, aż zacząłeś zauważać stały spadek rezerwacji i sprzedaży. W tej chwili pewnie zadajesz sobie pytanie "co mogę zrobić"?
Planuj - nie wpadaj w panikę!
Powolny sezon może być spowodowany wieloma czynnikami, takimi jak wiosenna lub letnia przerwa, początek nowego roku szkolnego, a nawet czynniki pogodowe. Zamiast wpadać w panikę, weź filiżankę kawy i zacznij planować! Skuteczny właściciel salonu musi być dynamiczny i kreatywny podczas burzy mózgów, aby opracować przemyślaną strategię przyciągnięcia większej ilości klientów. Oto kilka pytań, które powinieneś sobie zadać:
- Co może być tego przyczyną? - Podczas niskiego sezonu, zwróć uwagę na wszystko, co może mieć negatywny wpływ na liczbę rezerwacji i sprzedaż. Jeśli jest to związane z pogodą, zacznij planować kampanie marketingowe na czas, kiedy ta pogoda minie, lub weź trochę wolnego!
- Jak wrócić do gry? - Znajomość przyczyn niskiego sezonu może pomóc Ci zaplanować sposoby na przyciągnięcie klientów z powrotem do Twojego salonu. Organizuj imprezy, oferuj nowe usługi, gratisy lub uruchom kampanie SMS i e-mail marketingowe, aby pobudzić przepływ klientów.
Stwórz kalendarz najlepszych dni na promocję swojego salonu i zacznij planować z wyprzedzeniem - czytaj więcej tutaj!
Pozostać w centrum uwagi
Spójrzmy prawdzie w oczy - poza sezonem, Twoja grupa docelowa może mieć wiele na głowie, co może powstrzymać ich od odwiedzenia ulubionego salonu. Jednak to do Ciebie należy przypomnienie im, że oni również zasługują na trochę czasu na relaks! Samo stworzenie postu na mediach społecznościowych, zachęcającego klientów do zarezerwowania wizyty, nie załatwi sprawy.
Zacznij od stworzenia różnorodnych treści, które będziesz publikować na swoich stronach w mediach społecznościowych. Jest to doskonały pomysł na to, aby pozostać dominującym w codziennym życiu Twoich klientów. Publikuj artykuły na temat korzyści płynących z niektórych usług lub udostępniaj filmy z tobą lub personelem wykonującym zabieg. Takie podejście daje klientom wgląd w funkcjonowanie Twojego salonu i pokazuje poziom Twojej wiedzy.
Po zamieszczeniu interesujących treści dotyczących Twojej pracy, stwórz kuszącą propozycję wartości dla swoich klientów, taką jak:
- Specjalistyczne oferty - wysyłaj spersonalizowane oferty do konkretnych grup klientów, takich jak pracujące mamy, brodaci mężczyźni czy osoby, które mają urodziny w danym miesiącu. Oprogramowanie Versum do zarządzania salonem pozwoli Ci z łatwością grupować i zarządzać danymi klientów.
- Konkursy - zachęć klientów do wzięcia udziału w interaktywnych konkursach w Twoim salonie. Bądź tak kreatywny jak to tylko możliwe i upewnij się, że nagroda przemawia do wszystkich Twoich klientów, np. bon upominkowy lub pakiet usług.
- Wydarzenia - Czy jest lepszy sposób na zachęcenie klientów do odwiedzenia Twojego salonu niż zorganizowanie wydarzenia? Zaoferuj zniżki na popularne usługi, darmowe torby z prezentami lub sesję meet-and-greet z personelem. Pamiętaj, że planowanie imprezy powinno odbywać się na długo przed sezonem, aby klienci mogli znaleźć na nią czas w swoich napiętych grafikach. Wszystko, od uroczystości dla rodziców z okazji powrotu do szkoły, po imprezę po Nowym Roku - mając tak wiele pomysłów do stworzenia, Twój salon będzie idealną ucieczką od piękna i relaksu!
Wskazówka: Używanie mediów społecznościowych do promowania salonu jest koniecznością. Jednak treści, które publikujesz powinny być dobrej jakości. Aby to ułatwić, w niektórych przypadkach możesz użyć tych samych, gotowych do zamieszczenia grafik. Tutaj możesz pobrać zestaw do tworzenia postów w mediach społecznościowych zaprojektowany przez profesjonalistów.
Zrób sobie zasłużoną przerwę!
Chociaż planowanie kolejnych kroków w celu stymulowania przepływu klientów jest ważne dla Twojego salonu, nie zapominaj o robieniu sobie bardzo potrzebnej przerwy. Ciągła praca na pełnych obrotach może szybko Cię zmęczyć. Wolny sezon jest idealną okazją do zrobienia sobie przerwy w pracy, która pomoże Ci odzyskać siły! Jednakże, nie musi to oznaczać zamknięcia biznesu na ten czas.
Właściciele salonów mogą zdecydować się na utrzymanie ich działalności pod opieką odpowiedzialnego menedżera, ale dla tych, którzy martwią się, że coś może pójść nie tak, Versum, oprogramowanie dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, jest idealnym narzędziem do pracy. Masz zdalny dostęp do kalendarza każdego pracownika, raportów czasu pracy i dziennych statystyk - nawet jeśli znajdujesz się w połowie drogi na całym świecie. Dodatkowo, wszystkie poufne dane, takie jak dane kontaktowe klientów, notatki osobiste i statystyki są pod kluczem.
Mimo, że okresy słabości są straszne w każdej branży, stanowią one doskonałą okazję do zaplanowania kolejnego ruchu - a z pomocą niezawodnych rozwiązań, takich jak Versum, śledzenie, zarządzanie i prowadzenie salonu kosmetycznego staje się bezstresowe.
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 6 Średnia: 5/5]Spis treści
- Planuj - nie panikuj!
- Pozostając w centrum uwagi
- Zrób sobie zasłużoną przerwę!