
3 rzeczy, które robisz każdego dnia, a które tak naprawdę szkodzą Twojemu salonowi
Prawdopodobnie jesteś teraz bardzo zdezorientowany. Dlaczego na świecie robić rzeczy, które negatywnie wpływają na swój biznes? Jesteś doświadczonym właścicielem salonu, nie ma możliwości, abyś sam siebie sabotował. W końcu Twoje procesy są wypróbowane i prawdziwe, wielu z nich nauczyłeś się od odnoszących sukcesy właścicieli marek i są one powszechnie znane wśród specjalistów w Twojej branży. Takie rzeczy nie mogą być krzywdzące. Prawda?
Kiedy jesteśmy przyzwyczajeni do robienia rzeczy w określony sposób, stajemy się znieczuleni na ich negatywny wpływ, ponieważ jesteśmy skłonni do szukania wad we wszystkim poza naszymi "wypróbowanymi i prawdziwymi" procesami. W rzeczywistości jednak niewiele rzeczy jest w pełni niezawodnych i nie podlega zmianom - zwłaszcza w sferze zarządzania przedsiębiorstwem. To, co mogło być świetną strategią dekadę temu, teraz może być zupełnie nieistotne. Może to być również świetna strategia, ale nieszczególnie pasująca do rodzaju biznesu, który prowadzisz. Co więcej, nie wszystkie powszechne praktyki były dobrym pomysłem na samym początku! Przyjrzyjmy się 3 powszechnym praktykom, które mogą zaszkodzić Twojemu salonowi - i zaproponujmy lepsze alternatywy.
1. Przechowywanie danych w papierowym notatniku
To wydaje się być tak naturalne. Wielu specjalistów od włosów i urody jest przyzwyczajonych do zapisywania informacji dotyczących swoich klientów, odnotowywania terminów i planowania harmonogramów w notatniku, który przechowują gdzieś w okolicach recepcji. Zazwyczaj to właściciel salonu, managerowie i recepcjoniści mają do niego dostęp, ale bądźmy szczerzy - inni pracownicy również mają go na oku. Tak jest już od lat, dlaczego więc miałby to być taki problem?
Pomijając fakt, że jest to po prostu bardzo uciążliwe, wyobraźmy sobie sytuację, w której temu notesowi dzieje się coś złego - zostaje zgubiony, zniszczony (wystarczy przewrócony kubek z kawą!) lub co gorsza skradziony. Co się wtedy dzieje? W skrócie - absolutny chaos. Nie masz swojego terminarza, nie masz jak kontaktować się z klientami i właśnie straciłeś informacje sprzed lat. Ale to nie wszystko - jeśli ten notebook wpadnie w niepowołane ręce, Twoja konkurencja może zacząć kontaktować się z Twoimi klientami... a oni będą bardzo niezadowoleni, że ich dane wyciekły. Więc nie tylko ryzykujesz utratę klientów na rzecz innego salonu, ale także płacisz grube opłaty za naruszenie danych! I uwierz nam - gdy tylko stanie się wiadome, że Twój salon nie spełnił wymogów GDPR, dostaniesz dużo złej prasy. Kwestie prawne są bolesne, ale utrata reputacji jest jeszcze gorsza.
Co możesz zrobić zamiast tego?
Przechowywanie danych w formie cyfrowej jest zawsze właściwą odpowiedzią. Versum dostarcza wbudowaną książkę spotkań, harmonogramy pracy oraz sekcję z danymi klientów. Wszystkie poufne informacje są przechowywane tak bezpiecznie, jak to tylko możliwe, z pomocą funkcji takich jak ograniczenie dostępu, które ogranicza wybranym pracownikom wgląd i edycję danych klientów. Masz pełną kontrolę nad poziomami dostępu, dając menedżerom i recepcjonistom inne możliwości niż pozostałym pracownikom. Zwykli pracownicy mogą widzieć tylko swój własny terminarz i informacje niezbędne do świadczenia usług. Versum jest w 100% zgodne z normami ochrony danych osobowych, a wszystkie nasze procedury są regularnie poddawane audytom zewnętrznym. Co więcej, nawet jeśli coś stanie się z Twoim urządzeniem, Twoje dane są nadal bezpiecznie przechowywane na naszych serwerach, z kopiami zapasowymi na wszelki wypadek. Możesz mieć pewność, że nic złego się nie stanie. Nie wspominając już o tym, o ile łatwiej jest sprawdzać swój grafik z każdego urządzenia, które łączy się z Internetem, mieć możliwość przechowywania nawet najbardziej szczegółowych kart klientów bez marnowania przestrzeni fizycznej i mieć cyfrowy system, który pilnuje przypadkowych błędów, takich jak podwójne rezerwacje!
Wskazówka: Teraz możesz wypróbować Versum przez 14 dni zupełnie za darmo - bez żadnych zobowiązań, umów czy kart kredytowych. Zacznij test już dziś!
2. Oferowanie swoich usług poprzez rynki kuponów
Zostanie handlowcem na każdym rynku ma swoje plusy i minusy - jednak istnieją rodzaje rynków, które przynoszą głównie plusy lub głównie minusy. Te dobre są w stanie zrównoważyć korzyści, jakie zapewniają klientom indywidualnym i właścicielom firm, co prowadzi do zdrowej sytuacji, w której wszystkie strony wygrywają. Niestety, rynki kuponów, takie jak Groupon, silnie faworyzują klientów indywidualnych w stosunku do sprzedawców - a taka sytuacja często szkodzi właścicielom firm na dłuższą metę.
Dlaczego tak się dzieje? Po pierwsze, takie rynki zmuszają Cię do znacznego obniżenia standardowych cen, aby oferta była atrakcyjna. To może przynieść Ci kilku klientów... ale zazwyczaj nie są to klienci, których chcesz. W większości przypadków ludzie korzystają z kuponowych targowisk, aby znaleźć dobrą ofertę. Nie staną się oni Twoimi lojalnymi patronami - następnym razem po prostu poszukają innej dobrej oferty gdzie indziej. W ten sposób skończysz z kilkoma usługami sprzedawanymi po zaniżonych cenach i brakiem nowych, powracających klientów. Co więcej, Twoi dotychczasowi lojalni klienci mogą zacząć patrzeć na Ciebie z boku, ponieważ właśnie zaoferowałeś lepszą ofertę kilku nowym osobom, a nie patronom, którzy wspierają Twoją firmę od lat. To naprawdę nie jest dobry wygląd. Wreszcie, oferowanie swoich usług na portalach kuponowych może sprawić, że Twój salon będzie wyglądał tanio - niektórzy ludzie aktywnie unikają odwiedzania takich firm, ponieważ zakładają, że zależy im tylko na szybkim zarobku i nie są najlepszej jakości.
Co możesz zrobić zamiast tego?
Coraz częściej specjaliści z branży fryzjerskiej i kosmetycznej zbytnio skupiają się na pozyskiwaniu nowych klientów, podczas gdy prawdziwy sukces leży w zwiększaniu lojalności obecnych. Nakłonienie obecnych klientów do częstszych wizyt przynosi niezliczone korzyści. Po pierwsze, znają oni Twój salon, więc są bardziej skłonni do wypróbowania szerokiej gamy usług, w tym tych droższych. Po drugie, ponieważ doceniają już Twoją fachowość, są również bardziej skłonni do zakupu niektórych produktów detalicznych. Po trzecie, są Twoimi najlepszymi rzecznikami, którzy z przyjemnością polecą Cię swoim znajomym i rodzinie. Wreszcie, są to zazwyczaj najprzyjemniejsi ludzie do pracy - wiesz, czego możesz się po nich spodziewać, a czasami mogą stać się Twoimi bliskimi przyjaciółmi.
Dlatego właśnie powinieneś rozważyć uruchomienie programu lojalnościowego w salonie. Z naszym oprogramowaniem będzie to super proste! Dodatek Versum Program Lojalnościowy oparty jest na idei gromadzenia przez uczestników punktów lojalnościowych, które mogą być wymieniane na nagrody. To nie tylko zachęci Twoich klientów do regularnych wizyt, ale także do próbowania nowych usług i kupowania Twoich produktów. Dzięki takiemu programowi lojalnościowemu nie musisz ciągle obniżać cen (co zazwyczaj prowadzi do strat finansowych) - wręcz przeciwnie! Twoi klienci czują się wyjątkowo, a Ty zyskujesz więcej przychodów - to sytuacja, w której wygrywają obie strony. Dodatek do Programu Lojalnościowego Versum jest w pełni zautomatyzowany i daje Ci możliwość promowania dowolnych usług poprzez dodanie ich do listy nagród. W ten sposób służy również jako świetne narzędzie marketingowe, więc karmisz dwie pieczenie na jednym ogniu.
3. Rabaty
Podobnie jak angażowanie się w kuponowe marketplace'y, dyskontowanie wydaje się na pierwszy rzut oka korzystną strategią marketingową, ale na dłuższą metę może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlaczego tak jest?
Wszystko sprowadza się do naszych reakcji psychologicznych. Kiedy produkt lub usługa zostaje przeceniona, automatycznie zakładamy, że obniżona cena jest jej rzeczywistą wartością. Początkowo może się to nie udać - np. jednorazowa promocja na najlepiej sprzedającą się usługę może zadziałać dość dobrze - jednak gdy usługa zostanie przeceniona co najmniej dwa razy, przestaje wydawać się tak wartościowa, jak powinna. Sytuacja pogarsza się, jeśli rabat jest duży - balayage lub przedłużanie rzęs, które są wycenione na -50% wydają się bardzo, bardzo podejrzane.
To, co dzieje się później, to zmiana w grupie docelowej - Twoi lojalni klienci zaczynają kwestionować jakość Twoich usług ("Czy mają problemy finansowe? A jeśli tak, to czy obniżyli jakość produktu i obcięli koszty wykonania?"), a Ty zaczynasz przyciągać do swojej firmy łowców okazji. Jeśli czytałeś akapit dotyczący kuponowych marketplace'ów, to już wiesz, dlaczego to zły znak i droga donikąd.
Jeśli dużo dyskontujesz, możesz zacząć zauważać, że Twój salon staje się bardzo cichy w okresach, w których nie prowadzisz żadnych ofert specjalnych. Dzieje się tak, ponieważ promujesz kulturę rabatową - klienci czekają na wyprzedaże i nie są już skłonni płacić normalnej ceny. Jest to bardzo niezdrowa sytuacja, której należy unikać za wszelką cenę.
Co możesz zrobić zamiast tego?
Odpowiedź jest prosta - jeśli nie chcesz, aby Twoje usługi straciły na wartości w oczach klientów, dodaj więcej wartości i przestań ją zabierać. Zamiast przeceniać swoje słynne pasemka, wypromuj ofertę, w której połączysz je z odżywczym zabiegiem. Nie obniżaj ceny swojego manicure, połącz go z darmowym masażem dłoni i rozgłaszaj. Do zabiegu na twarz dodaj mały zestaw produktów do "wypróbowania". W ten sposób sprawisz, że Twoje oferty będą kuszące, a klienci nadal będą płacić pełną cenę i nie odniosą wrażenia, że regularna cena nie jest już tego warta.
Dodatkową korzyścią jest to, że gdy klienci zobaczą, jak fantastyczne są Twoje zabiegi odżywcze, masaże ręczne lub produkty detaliczne, mogą rozważyć skorzystanie z nich również poza ofertą specjalną. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzić z takimi promocjami - wciąż możesz wpaść w pułapkę robienia ich zbyt często i oferowania "dodatków" o zbyt dużej wartości, co przyniesie Ci straty. Kluczem jest równowaga!
Czy jesteś winny angażowania się w jedną (lub nawet wszystkie) z tych praktyk? Nie martw się, nigdy nie jest za późno, aby zacząć wdrażać bardziej opłacalne pomysły. Zacznij od zamiany papierowego notatnika na cyfrowy system zarządzania salonem - od tego momentu wszystko idzie w górę, ponieważ takie oprogramowanie pomoże Ci w planowaniu nowych procesów i udanych kampanii marketingowych. Versum dostarcza pełen zestaw statystyk wydajności (w tym szczegółowe raporty finansowe), cyfrową książkę wizyt, zautomatyzowane funkcje komunikacyjne i wiele, wiele więcej. Wypróbuj go i przekonaj się, jak bardzo Twój biznes może się poprawić!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5]Spis treści
- 1. Przechowywanie danych w papierowym notatniku
- Co możesz zrobić zamiast tego?
- 2. Oferowanie swoich usług na giełdach kuponowych
- Co możesz zrobić zamiast tego?
- 3. Dyskontowanie
- Co możesz zrobić zamiast tego?